جمعی از کارگران شهرداری بناب در استان آذربایجان شرقی از چندین ماه مطالبات مزدی پرداخت نشده خود خبر دادند.  

کارگران شهرداری بناب

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، کارگران مجموعه شهرداری بناب در استان آذربایجان‌شرقی می‌گویند که ۲ ماه دستمزد پرداخت نشده دارند و بیمه آنها نیز چندین ماه پرداخت نشده است.  

این کارگران از افزایش میزان مطالبات مزدی خود در ماه‌های آینده ابراز نگرانی کردند و گفتند: مشکلات معیشتی و عدم پرداخت مطالبات، مشکلات بسیاری برای خانواده‌های آنها به وجود آورده است.  

به گفته این کارگران، علیرغم اینکه از آغاز سال ۹۹ تاکنون یک ماه گذشته است اما تا این لحظه در خصوص پرداخت مطالبات مزدی حدود ۳۵۰ کارگر شهرداری بناب اقدامی انجام نشده است.  

محمدباقر ولایی (رئیس شورای اسلامی شهر بناب) با تایید معوقات مزدی کارگران شهرداری گفت: مشکلات مالی، نبود درآمد پایدار و عدم وصول مطالبات شهرداری مشکلات زیادی از جمله در پرداخت حقوق و مزایای کارگران برای ما ایجاد کرده است.  

وی اضافه کرد: یکی از منابع درآمدی شهرداری می‌تواند صدور پروانه‌های ساختمانی وکمک‌های دولتی (ارزش افزوده و آلاینده‌ها) باشد اما در شرایط رکود حاکم بر جامعه که شیوع ویروس کرونا را به همراه داریم؛ به نظر می‌رسد امکان پرداخت حقوق فروردین و اردیبهشت ۹۹ کارگران شهرداری وجود نداشته باشد از این رو شهرداری باید از طریق تغییر کاربری و توافقات معامله برای پرداخت حقوق کارکنان و کارگران و کارهای عمرانی تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی لازم را اتخاذ کند.  

کد خبر 502984

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آذربایجان شرقی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha