شمار مرگ‌های ناشی از ویروس کرونا در اروپا به جز روسیه روز یکشنبه ۳۱ فروردین از ۱۰۰۰۰۰ مورد و شمار تلفات جهانی کووید-۱۹ هم از ۱۶۲۰۰۰ مورد گذشت.

London

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین آخرین ارقام گردآوری شده بوسیله مرکز منابع کروناویروس دانشگاه جانز هاپکینز نشان می‌دهد که شمار کل موارد بیماری کووید-۱۹ در جهان به ۲۳۵۶۴۷۵ مورد و شمار تلفات ناشی از ان به ۱۶۲۰۷۰ رسیده است.

مقامات بهداشتی در کشورهای اروپایی خوش‌بینی محتاطانه‌ای را ابراز می‌کنند که همه‌گیری ویروس کرونا در حال عبور از قله موج اول شیوعش در این کشورها دارد عبور می‌کند. اما هانس کلوگِ مدیر منطقه اروپا در سازمان جهانی بهداشت می‌گوید «ابر توفانی» پاندمی ویروس کرونا هنوز «روی منطقه اروپا حضور سنگینی دارد.»

شمار تلفات کووید-۱۹ در کشورهای اروپایی هنوز یالا است و کشورهای عضو اتحادیه اروپا و بریتانیا دو سوم کل تلفات در جهان را به خود اختصاص می‌دهند.

  • شیوع کرونا در اروپا

- ظاهرا نمودار شیوع کرونا در ایتالیا شروع به کاهش کرده است. شمار مرگ‌های گزارش شده در روز یکشنبه در ایتالیا ۴۳۳ مورد بود که ۴۹ مورد کمتر از روز شنبه است و شمار کل تلفات را به ۲۳۶۶۰ مورد می‌رساند. شمار افراد دارای عفونت فعال در ایتالیا هم ۴۸۶ مورد افزایش یافت که نسبت به روز شنبه کاهش ۳۲۳ موردی را نشان می‌دهد.

- شمار بستری شدن به علت کووید-۱۹ در فرانسه هم برای پنجمین روز پیاپی کاهش یافت و شمار افرادی بستری شده در بخش مراقبت‌های ویژه (آی‌سی‌یو) نیز برای یادهمین روز پیاپی کاهش یافت.

-- هلند کمترین شمار تلفات روزانه کووید-۱۹ را  در سه هفته اخیر گزارش کرد. شمار مرگ‌ها در هلند روز یکشنبه ۸۳ مورد افزایش یافت که کمترین میزان افزایش از ۲۶ مارس به بعد است.

- شمار مرگ‌های ناشی از ویروس کرونا در بریتانیا به ۱۶۰۶۰ مورد افزایش یافت. این مرگ‌ها شمار افراد درگذشته در بیمارستان‌ها پس از مثبت شدن آزمایش کرونا را نشان می‌دهد.

- شمار موارد مرگ ناشی از کرونا در سوئد از ۱۱۱۱ در روز شنبه به ۱۱۳۵ مورد در روز یکشنبه افزایش یافت.

  • شیوع کرونا در آمریکا

- شمار موارد عفونت ویروس کرونا در شیلی از ۱۰۰۰۰ مورد گذشت و این کشور از لحاظ شمار بیماری در رده سوم پس از برزیل و پرو در آمریکای جنوبی قرار گرفت.

- آندرو کومو فرماندار ایالت نیویورک اعلام کرد شمار موارد بستری شدن به علت کووید-۱۹ در این ایالت که کانون شیوع بیماری در آمریکا بوده است، برای ششمین روز پیاپی کاهش یافته و به ۱۶۲۱۳ در روز رسیده است.

کد خبر 502904

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha