سه‌شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۵:۴۲
۰ نفر

با دور شدن قیمت گوجه‌فرنگی از گرانی‌‌هفته‌های پیش، نوبرانه‌ها مهم‌ترین‌ مباحث بازار میوه شده‌اند و به قول معروف میادین میوه نیز به همراه دیگر مغازه‌های شهر، نوبرش را آورده‌اند

در روز‌های اخیر چغاله‌ بادام هر چه بزرگ‌تر می‌شد به موازات آن قیمتش کاهش می‌یافت. برای نمونه طی 2هفته گذشته هر 24ساعت، قیمت هر کیلو از  این میوه حدود 100 تومانی کاهش یافت. توت‌فرنگی، گوجه‌سبز، ریواس و غیره نیز از نوبرانه‌هایی است که روی چرخ‌دستی‌ها و کف خیابان‌ها عرضه می‌شوند.

برخی فروشنده‌ها نوبرانه‌ها را در پلاستیک‌هایی قرار می‌دهند که به گفته مسئولان غیربهداشتی بوده و برای مواد غذایی تولید نشده‌اند.

از سوی دیگر رئیس بهداشت محیط کرج از مردم این شهرستان خواست که از خرید  میوه‌های نوبرانه مانند گوجه سبز و چغاله بادام از دستفروشان خودداری کنند. به دنبال همین موضوع ،طرح ویژه جمع‌آوری دستفروشان در آستانه فصل گرما در شهرستان کرج به اجرا درآمده است.

در خبر‌ها آمده بود که این طرح در اطراف مدارس شدت بیشتری دارد. اطراف مدارس سال‌هاست که پاتوق دستفروش‌ها و فروشندگان نوبرانه‌هاست و به دنبال این موضوع، در کنار اولیای دانش‌آموزان، اولیای مدارس نیز از این وضعیت ناراضی‌اند.

تمام این‌ها در حالی است که میوه های نوبرانه در میادین میوه و تره‌بار 20 تا 30 در صد پایین‌تر از قیمت روز عرضه می‌شوند.

کد خبر 50255

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تغذیه و آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز