شیوع بیماری همه‌گیر کووید ۱۹ در حالی همچنان در سراسر جهان ادامه دارد که تعداد جان‌باختگان بر اثر این بیماری از ۱۵۴ هزار نفر فراتر رفته است. تاکنون بیش از ۳۷ هزار نفر در ایالت متحده بر اثر ابتلا به نوع جدید ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند. در ایران نیز شمار جان‌باختگان به بیش از ۵ هزار مورد رسید.

آمار کرونا 30 فروردین

به گزارش همشهری آنلاین، وزارت بهداشت ایران روز شنبه اعلام کرد که شمار جان‌باختگان بر اثر ابتلا به ویروس جدید کرونا در کشور از ۵ هزار نفر فراتر رفته است. به گفته کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت ایران با مرگ ۷۳ بیمار دیگر شمار قربانیان بیماری کووید ۱۹ در ایران به ۵۰۳۱ نفر رسیده است. بنا به آمار وزارت بهداشت ایران تاکنون ۸۰ هزار و ۸۶۸ مورد ابتلا به نوع جدید ویروس کرونا در ایران به ثبت رسیده است.

«یورونیوز» آخرین اخبار و آمار شیوع بیماری همه گیر «کووید ۱۹» در روز شنبه ۱۸ آوریل (۳۰ فروردین) را منتشر کرده که در ادامه می‌خوانید.

وزارت بهداشت اسپانیا روز شنبه اعلام کرد که شمار قربانیان ویروس کرونا در این کشور از مرز ۲۰ هزار نفر عبور کرده است. بر اساس این گزارش طی ۲۴ ساعت گذشته ۵۶۵ نفر در اسپانیا به دلیل ابتلا به بیماری کووید ۱۹ جان باخته‌اند.

  • کرونا جان ۶۴۲ بیمار را طی ۲۴ ساعت در فرانسه گرفت

وزارت بهداشت فرانسه شامگاه شنبه اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته ۶۴۲ نفر بر اثر ابتلا به ویروس جدید کرونا جان خود را از دست دادند. به این ترتیب شمار جان باختگان بر اثر ابتلا به بیماری «کووید ۱۹» در فرانسه به ۱۹۳۲۳ نفر رسید.
بنا به اعلام وزارت بهداشت فرانسه ۱۱۸۴۲ نفر از قربانیان در بیمارستان‌ها جان خود را از دست دادند. این در حالی است که ۷۴۸۱ نفر نیز در خانه‌های سالمندان جان باختند. به گفته مسئولان فرانسوی بیش از ۳۵ هزار نفر نیز پس از بهبود از بیمارستان مرخص شده‌اند.

اندرو کوئومو، فرماندار ایالت نیویورک آمریکا اعلام کرد که ۵۴۰ بیمار مبتلا به ویروس جدید کرونا ظرف شبانه روز گذشته جان خود را در این ایالت از دست دادند. تاکنون بیش از ۱۷ هزار نفر در ایالت نیویورک بر اثر ابتلا به این بیماری همه گیر جان خود را از دست داده‌اند.

  • تعداد مبتلایان در آمریکا از ۷۰۰ هزار نفر گذشت

شمار مبتلایان به ویروس جدید کرونا در آمریکا به بیش از ۷۰۰ هزار نفر رسید. آمارها نشان می‌دهد که تاکنون تست کرونای ۷۰۰۶۶۴ نفر در ایالات متحده مثبت بوده است. از این تعداد ۳۶۷۳۴ نفر جان خود را از دست داده اند. 
ایالت پرجمعیت نیویورک همچنان با بیش از ۲۲۹ هزار مبتلا به بیماری «کووید ۱۹»، کانون اصلی شیوع ویروس جدید کرونا است.

  • کرونا در سوئیس؛ شمار قربانیان از ۱۱۰۰ نفر فراتر رفت

مقامات سوئیس اعلام کردند که شمار جان‌باختگان بر اثر ابتلا به ویروس جدید کرونا در این کشور به ۱۱۱۱ نفر رسیده است. تعداد افرادی که تاکنون تست کرونای آنها در سوئیس مثبت اعلام شده است نیز ۲۷ هزار و ۴۰۴ نفر است

  • تعداد جان‌باختگان در اندونزی به ۵۳۵ نفر رسید

وزارت بهداشت اندونزی روز شنبه اعلام کرد که با مرگ ۱۵ بیمار مبتلا به ویروس جدید کرونا تعداد جان‌باختگان بر اثر ابتلا به این ویروس در اندونزی به ۵۳۵ نفر رسیده است. به گفته مسئولان وزارت بهداشت اندونزی ۳۲۵ مورد جدید ابتلا به نوع جدید ویروس کرونا نیز در این کشور به ثبت رسیده است. به این ترتیب شمار مبتلایان به بیماری «کووید ۱۹» در اندونزی به ۶۲۴۸ نفر رسید.
اندونزی چهارمین کشور پرجمعیت جهان محسوب می‌شود.

  • ثبت نزدیک به ۵ هزار مورد ابتلای جدید در روسیه

مقامات روسیه اعلام کردند که ۴۷۸۵ نفر دیگر در این کشور به ویروس جدید کرونا مبتلا شده‌اند. به این ترتیب شمار مبتلایان به این ویروس در روسیه به ۳۶ هزار و ۷۹۳ نفر رسید. از این تعداد تاکنون ۳۱۳ نفر جان خود را از دست داده‌اند. کانون اصلی شیوع نوع جدید ویروس کرونا در روسیه شهر ۱۲ میلیون نفری مسکو است.

  • افزایش بی‌سابقه موارد ابتلا در سنگاپور

وزارت بهداشت سنگاپور روز شنبه از ثبت ۹۴۲ مورد جدید ابتلا به بیماری کووید ۱۹ خبر داد. به این ترتیب موارد ابتلا به ویروس جدید کرونا در سنگاپور به ۵۹۹۲ مورد رسید. اکثر مبتلایان جدید را کارگران مهاجر در سنگاپور تشکیل می‌دهند. ثبت ۹۴۲ مورد ابتلای جدید به کرونا در سنگاپور از زمان آغاز شیوع این ویروس تاکنون بی‌سابقه محسوب می‌شود.

  • کرونا در بریتانیا؛ ۸۸۸ بیمار دیگر جان باختند

مقامات بریتانیا روز شنبه اعلام کردند که طی ۲۴ ساعت گذشته ۸۸۸ بیمار مبتلا به ویروس جدید کرونا در این کشور جان خود را از دست دادند. به این ترتیب شمار جان‌باختگان بر اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در بریتانیا به ۱۵ هزار و ۴۶۴ نفر رسید.

  • بیش از هزار نفر در آفریقا جان باخته‌اند

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در قاره آفریقا اعلام کرد که شمار جان باختگان بر اثر ابتلا به ویروس جدید کرونا در این قاره از هزار نفر بیشتر شده است.  تاکنون در ۵۲ کشور از ۵۴ کشور قاره آفریقا موارد ابتلا به نوع جدید ویروس کرونا به ثبت رسیده است. این در حالی است که شمار مبتلایان به بیماری «کووید ۱۹» در قاره آفریقا به مرز ۲۰ هزار نفر رسیده است

  • شمار جان‌باختگان در اسپانیا از ۲۰ هزار نفر بیشتر شد

مقامات اسپانیا روز شنبه اعلام کردند که تعداد جان‌باختگان بر اثر ابتلا به ویروس جدید کرونا در این کشور از ۲۰ هزار نفر فراتر رفته است. آمار مرگ و میر کرونا در اسپانیا پس از آمریکا و ایتالیا از سایر کشورهای جهان بیشتر است. به گفته مسئولان اسپانیایی تاکنون ۲۰ هزار و ۴۳ نفر در این کشور بر اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ جان باخته‌اند. بنا به اعلام آنها طی شبانه روز گذشته ۵۶۵ بیمار مبتلا به ویروس جدید کرونا جان خود را دراسپانیا از دست داده است. این در حالی است که تست کرونای ۱۹۱ هزار و ۷۲۶ نفر نیز در این کشور تاکنون مثبت بوده است.

  • ثبت ۲۷ مورد ابتلای جدید در چین

داده‌های کمیسیون ملی سلامت چین که روز شنبه منتشر شده است نشان می‌دهد که ۲۷ مورد جدید ابتلا به بیماری «کووید ۱۹» در این کشور طی ۲۴ ساعت به ثبت رسیده است. این رقم نسبت به روز قبل که ۲۶ مورد به ثبت رسیده بود افزایش یافته است. بنا به اعلام مقامات چین ۱۷ نفر از مبتلایان جدید افرادی هستند که از خارج وارد چین شده‌اند.

کد خبر 502510

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha