با اپلیکیشن ماسک می‌توان نقشه ابتلا به کرونا در کشور، شهر و محل زندگی‌ را دید و با اطلاع از مناطق آلوده دوری کرد.

اپليكيشن ماسك

به گزارش همشهری آنلاین، شهرداری تهران با هدف حفظ سلامت شهروندان و پایش مکان‌های پرریسک، از شهروندان خواست تا با نصب اپلیکیشن ماسک ضمن کمک به مشخص‌ شدن نقشه و زنجیره ابتلا در تهران، از خود و نزدیکانشان به نحو موثرتری در برابر کرونا محافظت کنند.

تلاش‌های سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران با بکارگیری ابزارها و زیرساخت‌های تحلیلی به ویژه زیرساخت‌های اطلاعات مکانی، به همراه همکاری شهروندان با اپلیکیشن ماسک، ظرفیت و دقت تحلیل‌های ارائه شده جهت تصمیم‌گیری‌ها را به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش خواهد داد.

نصب بارکد در اماکن عمومی و وسایل حمل‌ونقل همگانی تهران به افزایش دقت بانک داده‌های ماسک کمک خواهد کرد. اطلاعات اپلیکشن ماسک مانند نقشه‌های شیوع در محلات و نیز تحلیل‌های مربوط به مکان‌هایی با ریسک بالاتر در مورد ابتلا به کرونا به ارائه بهتر و هدفمند خدمات از جمله ضدعفونی معابر کمک می‌کند.

اپلیکشن‌های مشابه ماسک در کشورهایی که در کنترل کرونا موفق بوده‌اند از ابزارهای کمک‌کننده اصلی بوده‌ است. جمعی از متخصصان دانشگاه صنعتی شریف هم به شکل داوطلبانه، نمونه ایرانی آن را ساخته‌اند که با حمایت وزارت بهداشت و جمعی از نهادهای مدنی ایران عرضه شده است.

هر چه کاربران این اپلیکیشن بیشتر شود، به نحو موثرتری می‌تواند در کنترل کرونا در ایران به کار آید. عملیاتی کردن راهبرد تست و رصد برای پیشگیری از افزایش قربانیان کرونا که پیشنهاد سیاستی سازمان بهداشت جهانی است هم مستلزم استفاده از چنین اپلیکیشن‌هایی است.

در اپلیکیشن ماسک می‌توان نقشه ابتلا به کرونا در کشور، شهر و محل زندگی‌ را دید و با اطلاع از مناطق آلوده دوری کرد.

همچنین با پاسخ منظم به سوالات اپلیکیشن، می‌توان احتمال ابتلا به کرونا را سنجید. با استفاده از این اپلیکیشن بدون این‌که فرد بداند با مبتلایان کرونا در تماس بوده‌ است، از در خطر بودن خود آگاه می‌شود. این اپلیکیشن که در آدرس mask.ir قابل نصب است، به مهار هوشمند کرونا در ایران کمک می‌کند.

کد خبر 502211
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha