اگر طبق اظهارات روز چهارشنبه مکرون ۵ کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد بر سر آتش بس جهانی به توافق برسند، یک نمایش کم سابقه از اتحاد جهانی به تصویر کشیده خواهد شد.

مکرون

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایران ، امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه روز چهارشنبه اعلام کرد، موفق شده موافقت رهبران ایالات متحده امریکا، بریتانیا و چین را برای اعلام آتش بس جهانی کسب کند و امیدوار است ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه هم با این موضوع موافقت کند و به این ترتیب تمام ۵ کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل با آتش بس جهانی موافق خواهند بود.

به گزارش آکسیوس، اگر طبق اظهارات روز چهارشنبه مکرون ۵ کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد بر سر آتش بس جهانی به توافق برسند، یک نمایش کم سابقه از اتحاد جهانی به تصویر کشیده خواهد شد.

مکرون دیروز در گفت و گو با رادیو بین المللی فرانسه گفت، شی جین پینگ، رئیس جمهوری چین، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس و دونالد ترامپ، رئیس جمهوری امریکا با برقراری آتش بس در سراسر جهان موافقت کرده اند.

او افزود: فکر می کنم پرزیدنت پوتین هم قطعاً موافقت خواهد کرد. من در چند ساعت آینده با او صحبت خواهم کرد و به محض اینکه موافقت کند یک ویدئوکنفرانس برگزار خواهیم کرد و به سرعت این آتش بس جهانی را اجرایی خواهیم کرد.

آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد در روز ۲۳ مارس خواستار برقراری آتش بس در جهان شده و گفته بود، زیرساخت های بهداشت و درمان در کشورهای جنگ زده نابود شده و همه گیری ویروس کرونا در این کشورها می تواند فاجعه بار باشد. مکرون هم به فراخوان گوترش پاسخ داد و با رهبران چین، انگلیس و امریکا در این باره صحبت کرد. شورای امنیت سازمان ملل برای نخستین بار در روز ۹ آوریل درباره بحران همه گیری کووید ۱۹ تشکیل جلسه داد و حالا اگر ۵ عضو دائم این شورا بر سر آتش بس جهانی برای مقابله با ویروس کرونا به توافق برسند، نخستین اقدام مؤثر این شورا در مواجهه با این بحران خواهد بود.

کد خبر 501727

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha