علی کرمی کارگردان مستند «نفس‌گیر» : در جریان تحقیقاتم درباره آغاز کرونا با دانشجویان ایرانی که در چین بودند ارتباط برقرار کرده و اطلاعاتی جالبی درباره شیوع کرونا در ووهان، مردم و شرایط قرنطینه، توصیه‌های بهداشتی، وضعیت فضای مجازی این کشور و ...کسب کردم.

نفس گیر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، علی کرمی در مورد مستند «نفس‌گیر» گفت: از همان روزهای ابتدایی که بیماری کرونا در ووهان چین آغاز شد و هشدارهایی مبنی بر اینکه این بیماری شیوع پیدا می‌کند داده شد، تحقیقاتی را در مورد این بیماری شروع کردم؛ در جریان این تحقیقات تلاش کردم با دانشجویان ایرانی که در چین بودند ارتباط برقرار کنم و از طریق ویدئو کال اطلاعاتی درباره مدیریت مردم در ووهان، شرایط قرنطینه، توصیه‌های بهداشتی، وضعیت فضای مجازی این کشور و ...کسب کنم.

وی افزود: علاوه بر این با مشاهده اولین بیمار کرونایی در کشورمان در ۳۰ بهمن، با پزشکان بیمارستان مسیح دانشوری ارتباط برقرار کردم تا اطلاعاتی را در مورد این پدیده نوظهور جمع‌آوری کنم؛ این تحقیقات تا هفته سوم اسفندماه ادامه پیدا کرد و پس از آن برای تصویربرداری میدانی وارد ۲ بیمارستان مسیح دانشوری و بوعلی در تهران شدم که این فاز نیز تا ۳ فروردین ادامه پیدا کرد.

این مستندساز بخشی از فیلم خود را به شایعات فضای مجازی در کشورمان اختصاص داده است. او در این زمینه گفت: پس از اینکه در ۳۰ بهمن‌ به صورت رسمی اعلام شد که اولین بیمار کرونایی در کشورمان مشاهده شده است، شایعات بسیار زیادی در فضای مجازی به وجود آمد که بسیاری از آنها برای مردم عادی نگران‌کننده بود؛ برایم جالب بود بدانم که آیا در چین هم چنین شایعاتی در فضای مجازی وجود داشته است یا خیر و به صورت کلی مدیریت این فضا در این کشور که مرکز بیماری هم بوده چگونه است؟ به همین دلیل بود که سراغ دانشجویان ایرانی ساکن در چین رفتم.

وی بیان کرد:  واقعیت این لست که از همان روز اول نظام سلامتی ما در کنار مردم بدون توجه به حواشی وارد متن ماجرا شد و مدیریت خوبی برای کنترل کرونا داشت؛ برای مثال خیلی زود بسیج‌های مردمی شکل گرفت و به ضدعفونی‌کردن معابر، تولید ماسک و لباس و ... پرداخت؛ چیزی که در هیچ کشوری شکل نگرفت.

وی با اشاره به پخش تلویزیونی این مستند گفت: به دلیل محدودیت‌ها و خطرناک بودن شرایط تیم تولید این مستند خیلی کوچک بود و خودم کارهای تصویربرداری، کارگردانی و تدوین فیلم را کردم؛ این مستند روز پنجشنبه ۲۸ فروردین ساعت ۲۱:۳۰ از شبکه مستند پخش خواهد شد، همچنین ممکن است تا قبل از آن پخشی از شبکه سوم سیما نیز داشته باشیم.

سایر عوامل این فیلم عبارتند از: مشاور پزشکی، سهیل عظیمی، مدیر تولید و برنامه‌ریز محمدرضا شکری، مجری طرح مؤسسه هنری رسا.
 

کد خبر 501585

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha