دوشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۳:۱۷
۰ نفر

محمد علی توحید: شرکت ارتباطات سیار ایران موسوم به همراه اول در ابتکاری تازه برای سیم‌کارتی که بیش از 2 ماه به‌علت بدهی قطع و خاموش بوده است، قبض هزینه تماس و ارسال پیامک صادر کرده است

این خبر از سوی باشگاه خبرنگاران جوان و خبرگزاری فارس منتشرشد. این امر درصورت‌تحساب‌ شبکه دولتی ارتباطات سیار کم‌سابقه نیست. برای مثال هنوز مشخص نیست که هزینه پیامک چه میزان است و باوجود اعلام وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات هزینه‌های پیامک به چه ترتیب محاسبه می‌شود و نحوه اعمال قیمت‌های متفاوت برای پیامک با حروف فارسی و انگلیسی به چه ترتیب درصورت‌حساب‌ مشترکان این شبکه اعلام می‌شود؟

هرچند گفته می‌شود این مصوبه از سوی سازمان تنظیم مقررات به شرکت‌های خدمات تلفن همراه ابلاغ نشده‌است و اگر هم ابلاغ شود تنها کاهش تعرفه ابلاغ می‌شود و نه افزایش تعرفه پیامک با حروف انگلیسی.

این درحالی است که به‌طور معمول در همه شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات تلفن‌همراه در دیگر نقاط  کشور ما مانند اپراتور دوم هزینه بسیاری از خدمات همواره در حال کاهش است و نه افزایش.متأسفانه سابقه محاسبه هزینه‌هایی که طبق قانون مجوزی برای دریافت آن نبوده درصورت‌حساب ‌تلفن‌همراه از جمله هزینه نمایشگر وجود دارد.

علاوه براین گفته می‌شود هنوز شبکه تلفن همراه دولتی سامانه لازم برای صدور صورت حساب (بیلینگ) را راه‌اندازی نکرده است و این مسئله موجب بروز مشکلات در محاسبه هزینه‌های این شبکه شده‌است. شاید بد نباشد که در هر صورت حسابی که می‌پردازیم کمی دقت کنیم

کد خبر 50135

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز