باراک اوباما، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در پیامی ویدئویی برای نخستین بار با دخالت در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده آمریکا از نامزدی معاون پیشینش، جو بایدن برای حزب دموکرات پشتیبانی کرد.

Obama

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از سی‌ان‌ان باراک اوباما، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در  این پیام ویدئویی از همه طیف‌های ایدئولوژیکی حزب دموکرات خواست به طور متحد پشت جو بایدن بایستند و جبهه‌ای متحد برای شکست دادن دونالد ترامپ و پس گرفتن کاخ سفید تشکیل دهند.

اوباما در این پیام ۱۱ دقیقه‌ای که روز سه‌شنبه ۲۶ فروردین منتشر شد، شخصیت و انعطاف بایدن را ستود و او نامزدی مناسبی خواند که می‌تواند آمریکا را در میانه بحران پاندمی فعلی کروناویروس رهبری کند.

اوباما همچنین بر اهمیت انتخابات ۲۰۲۰ از این لحاظ تاکید کرد که ترامپ و اکثریت جمهوریخواه در سنا فقط به قدرت علاقمندند نه پیشرفت آمریکا.

او در این پیام خواستار بازگشت رهبریی که راهنمایش «دانش و تجربه، با صداقت و فروتنی و  همدلی و مهربانی» است به کاخ سفید شد.

این پیام ظهور دوباره اوباما در صحنه سیاسی را نیز مشخص می‌کند. رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در طول مبارزه بر سر نامزدی حزب دموکرات در انتخابات آینده حضور علنی چندانی نداشت، هر چند در پشت صحنه بسیار فعال بود.

جو بایدن، معاون پیشین رئیس‌جمهور در دوران اوباما و نامزد فعلی حزب دموکرات برای انتخابات آینده از مدت کوتاهی پس از انتشار این ویدئو از اوباما تشکر کرد.

اوباما در این پیام به طور مستقیم با جناح پیشروی حزب دموکرات که از نامزدی سناتور برنی سندرز حمایت می‌کرد، سخن گفت و با تحسین جنبش آنها توضیح داد که چرا آنها نیز باید از نامزدی بایدن حمایت کنند. اوباما همچنین سندرز را ستود و یادآور شد که نامزدی او چه اهمیتی برای پیگیری ایدئال‌های لیبرال دارد.

اوباما گفت: «برنی یک آمریکایی اصیل است- مردی که زندگیش را وقف بیان امیدها، رویاها و نومیدی‌های مردم کارگر کرده است. او و من همیشه بر سر هر چیزی توافق نداشته‌ایم، اما همیشه این باور مشترک را داشته‌ایم که باید آمریکا را در مسیر عدالت، انصاف و برابری بیشتر پیش ببریم.»

کد خبر 501342

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha