سه‌شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۸
۰ نفر

دیابتی‌ها از لحاظ میزان دچار شد کرونا با افراد دیگری تفاوتی ندارند، اما در صورت عفونت در معرض خطر بیشتر دچار شدن به بیماری وخیم‌ کووید-۱۹ هستند.

coronavirus

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از هلث‌دی نیوز داده‌های منتشر شده بوسیله مراکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا نشان می‌دهد که در افرادی که دچار کووید-۱۹ تشخیص داده شده‌اند، فقط ۱۰ درصد دیابتی هستند که تقریبا به همان اندازه شیوع دیابت در میان جمعیت عمومی در این کشور است.

اما کارشناسان می‌گویند اگر دیابتی‌های دچار ویروس کرونا در بیمارستان بستری شوند، ممکن است دچار سیر بیماری در آنها بسیار شدیدتر باشد.

بیماران دیابتی که به علت کووید-۱۹ در بیمارستان بستری می‌شوند، در معرض خطر بیشتر مرگ ناشی از این عفونت قرار دارند. 

کارشناسان می‌گویند علت این افزایش خطر مرگ ممکن است به علل متفاوتی مربوط باشد، از جمله سن بیماران دیابتی.

برخی از داده‌ها منتشر شده از چین هم نشان می‌دهند که میزان مرگ بالاتر کووید-۱۹ در بیماران دیابتی در واقع ناشی از دچار بودن آنها به بیماری زمینه‌ای قلبی است.

اما تا زمانی که داده‌های بیشتری در این زمینه گردآوری شود، به طور قاطع نمی‌توان گفت دیابت به خودی خود باعث پیامدهای وخیم‌تر در کووید-۱۹ شده است.

در هر حال افراد دیابتی باید همان قواعد بهداشتی افراد دیگر برای جلوگیری از عفونت ویروس کرونا را رعایت کند و مهم است که این افراد در قدم اول مانع دچار شدنشان به کووید-۱۹ شوند.

کد خبر 501320

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha