مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۸
۰ نفر

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: با توجه به ورود سامانه جدید بارشی از روز چهارشنبه‌ ۲۷ فروردین ۹۹ به این استان نسبت به سیلابی شدن مسیل‌ها، وزش باد و صاعقه هشدار داده می‌شود.

سیلاب

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، پیام مساعدی افزود: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که از روز چهارشنبه‌ ۲۷ فروردین یک سامانه بارشی از سمت جنوب غرب وارد خلیج‌فارس و استان می‌شود که پیش‌بینی می‌شود فعالیت این سامانه ابتدا در جنوب خلیج‌فارس و مناطق جنوبی استان آغاز شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: با توجه به‌شدت بارندگی‌های رگباری در روز پنجشنبه  ۲۸ فروردین در نیمه جنوبی و مناطق شرقی و مرتفع استان، نسبت به آب‌گرفتگی معابر شهری، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، لغزندگی جاده‌ها و اختلال تردد در جاده‌ها، وقوع صاعقه و وارد آمدن خسارات احتمالی به مزارع و باغ‌ها در این مناطق هشدار داده می‌شود.

مساعدی افزود: این شرایط تا روز جمعه ۲۹ فروردین ادامه دارد اما بیشترین فعالیت آن چهارشنبه‌شب و پنجشنبه خواهد بود.

وی گفت: این سامانه با شدت بیشتر در نیمه جنوبی و مناطق شرقی استان شامل شهرستان‌های جم، دیر، کنگان و عسلویه، دشتی، تنگستان، دشتستان و بخش‌هایی از شهرستان بوشهر فعالیت خواهد داشت.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر عنوان کرد: در این زمینه باید تمهیدات لازم برای عبور سیلاب احتمالی اندیشیده شود و فاصله گرفتن از رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در تردد جاده‌ای و خودداری از سفرهای غیرضروری مدنظر باشد.

وی اظهار کرد: با توجه به‌احتمال بارش تگرگ در مناطق مستعد و بارش‌های رگباری در نیمه جنوبی و شرقی استان در روز پنجشنبه، اقدام‌های پیشگیرانه برای حفظ محصولات کشاورزی انجام گیرد.

مساعدی بیان کرد: همچنین به دلیل احتمال وقوع صاعقه، از قرار گرفتن در ارتفاعات، فضای باز، زیر درختان و تأسیسات فلزی پرهیز شود.

کد خبر 501168

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha