رئیس مرکز بهداشت شهرستان چابهار از توقیف، جمع‌آوری و معدوم سازی ۸۰۰ کیلوگرم انواع مواد غذایی در شهرستان چابهار خبر داد.

غذایی

به گزارش همشهری آنلاین، عبدالرسول خدمتی در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته و غیرمجاز به منظور تامین سلامت مردم توسط بازرسان بهداشت محیط مرکز بهداشت چابهار در بازرسی‌های مستمر از مکان‌های تهیه و توزیع مواد غذایی شناسایی و جمع آوری شده است.

وی افزود: در حین بازرسی در یک ماه گذشته ۸۰۰ کیلوگرم انواع ماده غذایی غیر مجاز از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی توقیف و از سطح عرضه جمع آوری شد.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان چابهار ادامه داد: با جمع آوری این حجم ماده غذایی تاریخ مصرف گذشته توسط بازرسان بهداشت محیط از هزینه کردن مبلغی حدود ۱۰۰ میلیون ریال توسط شهروندان بابت خرید مواد غذایی غیر قابل مصرف ممانعت شد. همچنین با هماهنگی مسئولان بویژه دادستان عمومی و انقلاب چابهار، مواد غذایی فاسد در سایت پسماند شهرداری معدوم شدند.

خدمتی بیان کرد: کارشناسان بهداشت محیط همه روزه اجرای طرح کنترل و نظارت بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی را برعهده دارند. کارشناسان در قالب دو تیم ثابت و سیار از ساعت هشت صبح تا هشت شب، علاوه بر دریافت و رسیدگی به شکایات مردمی، بازدیدهای منظمی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و سطح عرضه انجام می‌دهند.

این مسئول تاکید کرد: شهروندان در زمان خرید مواد غذایی به تاریخ انقضای محصولات توجه داشته باشند و از سالم بودن این محصولات اطمینان یابند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان چابهار خاطرنشان کرد: سامانه بهداشت ۱۹۰ به طور شبانه‌روزی و در تمام ایام هفته آماده دریافت شکایات در زمینه بهداشت محیط و بهداشت حرفه‌ای است و هموطنان می‌توانند با شماره تلفن ۱۹۰ تماس گرفته و شکایات بهداشتی خود را مطرح کنند تا در اسرع وقت رسیدگی شود.

کد خبر 501157

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha