سه‌شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۲:۲۱
۰ نفر

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: بیمارستان‌ها باید تمام تلاش خود را انجام بدهند که موضوع رایگان شدن هزینه درمان بیماران مبتلا به کرونا انجام شود. اگر بیمار اتباع خارجی است و مبتلا به کرونا باشد، هزینه او رایگان است.

کیانوش جهانپور

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت در ارتباط ویدیو کنفرانسی با خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره وضعیت درمان مهاجرین افغانستانی مبتلا به کرونا گفت: یکی از مشکلات جدی که به‌ویژه در کرونا با برخی اتباع خارجی مقیم ایران داریم، این است که گاهی با مهاجرانی مواجه هستیم که برگه درست هویتی رسمی ندارند و حتی نمی‌دانیم اسم و فامیل آنها درست است یا خیر. بنابراین کاملا با افرادی با هویت غیر رسمی مواجهیم که این موضوع مشکلاتی ایجاد می‌کند.

وی افزود: افرادی که بیمه سلامت یا برگه اقامت یا هویتی دارند که مشکلی ندارند. اما بقیه موارد باعث بروز مشکلاتی برای بیمارستان‌ها شده که هویت افراد قابل شناسایی نیست و چه اقداماتی باید انجام دهند. حداکثر تلاش این است، افراد خارجی هم که حتی مشکلات هویتی هم دارند، بتوانند خدمات لازم را بدون هزینه دریافت کنند. البته همچنان مشکلات هویتی این افراد برای بیمارستان‌ها و برای سامانه ثبت اطلاعاتی ما مشکل ساز است. در حال حاضر یکی از مشکلاتمان این است که گاهی با هویت‌هایی مواجه هستیم که حتی همپوشانی هم دارند و فاقد شماره پاسپورت و... است.

جهانپور ادامه داد: البته بیمارستان‌ها باید تمام تلاش خود را انجام بدهند که موضوع رایگان شدن هزینه درمان بیماران مبتلا به کرونا انجام شود. اگر بیمار اتباع خارجی است و مبتلا به کرونا باشد، هزینه او رایگان است. ولی هر مشکل تنفسی و سندرم حاد تنفسی به معنی کرونا نیست.

سخنگوی وزارت بهداشت در پاسخ به سوالی درباره دیپلماسی بهداشتی با کشورهای همسایه درباره همکاری‌های بهداشتی، گفت: در حال حاضر تفاهم‌نامه همکاری مشخصی را در زمینه کرونا نداریم، اما تفاهم‌نامه‌های دو طرفه‌ای را که پیش از این داشتیم، بر سر جای خود باقی است. در عین حال جمهوری اسلامی ایران ریاست دوره‌ای نشست‌های منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت را برعهده دارد و اخیرا یک جلسه به صورت ویدیو کنفرانس با وزاری بهداشت کشورهای این حوزه برگزار شد.

کد خبر 500865

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • SG ۰۴:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
    0 0
    بیشتر به فکر " خارجی " ها هستند نه داخلی ها .