سخنگوی دولت در نشست خبری علت دریافت ۱۲ درصد سود از وام یک میلیونی یارانه‌بگیران را بیان کرد.

علی ربیعی

به گزارش همشهری آنلاین، علی ربیعی سخنگوی دولت در نشست خبری در پاسخ به پرسش ایسنا درباره علت دریافت ۱۲ درصد سود از وام یک میلیونی به یارانه بگیران، گفت: یک اقدام در یک کشور صورت می‌گیرد که بعد در اینجا بسیار تکرار و پخش می‌شود مثلاً می‌گویند فلان کشور آنقدر کمک کرده و آنقدر وفور برای مردم ایجاد کرده است در حالی که من با دوستی که در آن کشور زندگی می‌کرد صحبت کردم و گفت چنین خبری نیست.

سخنگوی دولت یادآورشد: ما در اقتصاد تحریم زده قرار گرفتیم و با کاهش رشد اقتصادی بعد از کرونا هم مواجه خواهیم بود همان‌طور که حتی کشورهای قدرتمند اقتصادی هم در این زمینه رشد منفی یا کاهش رشد را تجربه کردند و ما هم اگر بعد از کرونا وارد عمل نشویم ممکن است با بیکاری ۴ میلیون نفری مواجه شویم.

وی ادامه داد: ما ابتدا در نظر گرفتیم که به ۴ میلیون خانوار با درآمد پایین یک میلیون تا دو میلیون به صورت قرض الحسنه پرداخت کنیم که این اتفاق خواهد افتاد و در کنارش به همه یارانه بگیران که آن ۴ میلیون خانواده هم شاملش می‌شوند، گفتیم که وام یک میلیونی با نرخ ۱۲ درصد پرداخت می‌کنیم.

 ربیعی خاطرنشان کرد: در هر حال دولت به دلیل تحریم، کاهش قیمت نفت و هزینه مبارزه با کرونا این میزان از وام را با کمک بانک مرکزی که نرخ سود را از ۱۸ به ۱۲درصد کاهش داد که این پول هم برای دولت نبوده است بلکه در اختیار بانک مرکزی بوده است.

وی ادامه داد:‌ای کاش پول زیاد داشتیم، تحریم نبودیم و می‌توانستیم نفت بیشتر بفروشیم که با حمایت بیشتر در کنار مردم قرار می‌گرفتیم و این وضعیت را طی می‌کردیم. اما در حال حاضر از اردیبهشت تسهیلات مربوط به کمک به خانواده‌ها برای مبارزه با کرونا پرداخت خواهد شد.

کد خبر 500789

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
    7 0
    صد درصد واسه کمک به مردم میشد ازظرفیت مالی واقتصادی استانه قدس و ستاد اجرائی فرمان امام ودستگاههاونهادهای عمومی غیردولتی هستند مثل بنیاد مستضعفان وکمیته امداد و...واسه کمک به مردم وفقرا ومستمندان وبیچاره گان استفاده کرد چرا ازمنابع اقتصادی انها استفاده نمیشود
  • الله IR ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
    3 0
    شما مگه اون موقعی که روزی میلیونها بشکه نفت بالا 70 دلار میفروختین به مردم کمک کردین که الان کمک کنین !!!!!!