مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اصفهان گفت: فعالیت‌های اعضای کانون در شرایط کرونایی که امکان حضور آنها در مراکز وجود ندارد در شبکه‌های اجتماعی دنبال می‌شود.

کانون پرورشی کودکان

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، محمد قلمکاریان دوشنبه ۲۵ فروردین افزود: بر این اساس مربیان مراکز کانون با استفاده از امکان شبکه‌های اجتماعی ارتباط خود را با اعضای کودک و نوجوان کانون حفظ کردند.

وی اظهار کرد: در این راستا بیش از ۲۰ برنامه فرهنگی و هنری شامل قصه‌گویی، شعرخوانی، انیمیشن، داستان‌نویسی و کاردستی در قالب مسابقه در شبکه‌های اجتماعی برگزار شد و همچنان ادامه دارد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اصفهان افزود: همچنین در این مدت ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی با معرفی کتاب‌های جذاب و تاثیرگذار در اولویت برنامه‌های آموزشی اعضا قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بیشتر اعضای کانون از امکان داشتن سیستم‌های رایانه‌ای، تلفن همراه، تبلت و سایر برنامه‌های هوشمند برخوردار هستند می‌توانند به راحتی فایل کتاب‌های معرفی شده ازسوی مربیان را دریافت کنند و در هرشرایطی به مطالعه آن بپردازند.

قلمکاریان گفت: برخی از خانواده‌ها نگران وضعیت روحی و جسمی کودکان خود به لحاظ ارتباط نداشتن با دنیای بیرونی و تفریحات فیزیکی هستند. براین اساس معرفی بازی‌های بومی و گروهی در دستور کار مربیان قرار گرفته و آنها با این شیوه می‌توانند از حالت رخوت و سستی خارج شوند.

وی افزود: یکی از برنامه‌های مهم کانون برای تغییر روحیه اعضای کانون در شرایط حاضر،  برگزاری نخستین مهرواره شعر، داستان و تصویرگری طنز با عنوان نقل سپید خنده بوده و مهمترین هدف از برپایی این برنامه مجازی، پرکردن اوقات فراغت کودکان و نوجوانان بصورت مفید و موثر است.

قلمکاریان افزود: موضوعات این برنامه فرهنگی و هنری فراخوان این مهرواره شامل، تعطیلی‌های کشدار، دلتنگی‌های قرنطینه، عید بدون عیدی، نوروز در قرنطینه، چشم‌های به در، درد و دل‌های دست‌هایم، پدرهای خانه‌نشین است.

وی مهلت ارسال آثار به نشانی  peykomid۹۹@gmail.com  را تا ۱۰ اردیبهشت ذکر کرد و گفت: علاقمندان می‌توانند در قالب‌های مختلف شعر، داستان، کاریکاتور، تصویرگری و اینفوگرافی آثار خود را ارسال کنند.  

 قلمکاریان بیان کرد: در کنار تمامی برنامه‌های فرهنگی و هنری کانون در فضای مجازی با توجه به شرایط حاضر به لحاظ شیوع ویروس کرونا، مضامینی شامل کاهش رعب و وحشت از بیماری در کودکان و نوجوانان، امنیت و آرامش دادن به آنها، آگاهی‌دادن برای مراقبت‌های فردی و گروهی، استفاده بهینه‌ از زمان و حضور مداوم در کنار خانواده، امکان خلق آثار و  ایجاد انگیزه و امید به آینده و بهبود شرایط  نیز مدنظر قرار گرفته است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اصفهان با اشاره به نامشخص بودن زمان بازگشایی مراکز آموزشی و فرهنگی و هنری گفت: مهمترین مساله در این شرایط سلامت و تندرستی افراد جامعه به‌ویژه کودکان و نوجوانان است و امید است با بهبود شرایط در آینده‌ای نزدیک امکان حضور آنها در این مراکز فراهم شود.

اکنون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اصفهان دارای ۶۱ مرکز و ۱۲۰ هزار نفر عضو است که ۱۳ مرکز آن در شهر اصفهان دایر است. ‌

کد خبر 500829

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha