رئیس هیات مدیره منطقه آزاد ماکو از صدور ۱۲۰۰ مجوز فعالیت اقتصادی در منطقه آزاد ماکو در سال ۹۸ خبر داد.  

منطقه آزاد ماکو

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، محمدرضا عبدالرحیمی، رئیس هیات مدیره منطقه آزاد ماکو در استان آذربایجان‌غربی گفت: برای بهره‌مندی فعالان اقتصادی منطقه از مزایای قانونی مناطق آزاد تجاری صنعتی، از ابتدای سال‌۹۸ تاکنون بیش از ۱۲۰۰مجوز فعالیت اقتصادی برای فعالیت‌های تجاری، خدماتی، بانکداری، صنعتی، فنی و مهندسی و غیره صادر و تمدید شده است.  

وی افزود: تعداد بیش از ۸۰کارت بازرگانی از ابتدای سال تاکنون صادر و تمدید شده است.  
 
عبدالرحیمی اظهار کرد: در حوزه صنایع نیز در منطقه آزاد ماکو، پهنه‌های اکتشافی منطقه برای انجام عملیات اکتشافی و همچنین طرح فعال‌سازی معادن کوچک توسط دو شرکت فعال این حوزه در حال پیگیری است.  

وی افزود: در طول سال گذشته بیش از ۳۰ فقره پروانه بهره‌برداری صنعتی و معدنی صادر شده و بهره‌برداری از این واحدهای تولیدی منجر به اشتغال‌زایی ۷۱۷نفر و سرمایه‌گذاری بیش از ۱۶۰۰میلیارد ریالی و ۱۰میلیون دلار شده است.  

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو بیان کرد: از این میان ۳ فقره پروانه بهره‌برداری برای ماده معدنی مرمریت مشکی صادر شده که در رده سنگ‌های تزئینی بی‌نظیر بوده و توانسته در مدت زمان کمتر از یک سال، سهم قابل توجهی از بازارهای خارجی را به خود اختصاص دهد.  

رئیس هیات مدیره منطقه آزاد ماکو ادامه داد: با اجرای برنامه‌ریزی‌های انجام شده، تعداد واحدهای صنعتی و معدنی فعال در سال‌ گذشته با رشد بیش از ۲۰درصدی نسبت به سال‌۹۷ به ۱۲۰ واحد رسیده که در حوزه صنعت بیش از ۹۰درصد واحدها در حال فعالیت هستند و از این تعداد، ۱۲ واحد تولیدی متوسط و بزرگ بوده و مابقی خرد و کوچک است.  

عبدالرحیمی بیان کرد: از ابتدای شکل‌گیری منطقه آزاد ماکو، اشتغال‌زایی ایجاد شده در بخش صنعت و معدن به بیش از ۵۰۰۰ هزار نفر و سرمایه‌گذاری بالغ بر ۹۳۰۰میلیارد ریال داخلی و ۱۲۶میلیون دلاری رسیده، به طوری که سهم سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی تقریبا پایاپای بوده است.  

کد خبر 500244

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha