بیماری همه‌گیر کووید ۱۹ تاکنون جان بیش از ۱۰۲ هزار نفر را در جهان را گرفته و بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر نیز مبتلا شده‌اند. در ایران نیز تاکنون ۴۳۵۷ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

آخرین آمار رسمی کرونا - 23 فروردین

به گزارش همشهری آنلاین، سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۱۸۳۷ مورد جدید ابتلا به کرونا در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد. کیانوش جهانپور گفت: از ظهر ۲۲ فروردین تا ظهر ۲۳ فروردین ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۸۳۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد. وی افزود: با احتساب موارد جدید، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷۰ هزار و ۲۹ نفر رسید.
به گفته جهانپور، در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و در مجموع تاکنون ۴۳۵۷ نفر از بیماران جان خود را از دست داده‌اند.
سخنگوی وزارت بهداشت افزود: روند بهبودیافتگان سرعت بالایی گرفته و تاکنون ۴۱ هزار و ۹۴۷ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده‌اند. وی افزود: ۳۹۸۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. جهانپور گفت: تاکنون ۲۵۱ هزار و ۷۰۳ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

«یورونیوز» آخرین اخبار و اطلاعات مربوط به شیوع ویروس کرونا در جهان را منتشر کرده که در ادامه می‌خوانید.

  • افزایش تدریجی شمار مبتلایان به ویروس کرونا در افغانستان

شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا در افغانستان تا ظهر روز شنبه بیست‌وسوم فروردین ۵۵۵ نفر اعلام شده است. رسانه‌های محلی به نقل از وزارت صحت افغانستان از ثبت ۳۴ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داده‌اند. بر اساس این گزارش تاکنون ۱۸ شهروند افغان بر اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ جان باخته‌اند.

  • آمریکا با بیش از نیم میلیون مبتلا کانون جدید شیوع کرونا

بر اساس آماری که از پایگاه داده‌های روزآمد دانشگاه جان هاپکینز استخراج شده ابتلای بیش از نیم میلیون نفر در ایالات متحده آمریکا به ویروس کرونا توسط مقامات رسمی این کشور مورد تایید قرار گرفته‌ است.
ایالات متحده از پایان ماه مارس تاکنون در راس کشورهای آلوده به ویروس کرونا قرار گرفته و انتظار می‌رود با توجه به این‌که این کشور یک‌چهارم موارد ثبت شده بیماری کویید ۱۹ در جهان را به خود اختصاص داده به‌زودی به عنوان کانون جدید شیوع این بیماری همه‌گیر شناخته شود. 

اروپا با بیش از ۸۵۰ هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا پس از آمریکا در جایگاه دوم قرار دارد.

تعداد قربانیان ویروس کرونا در آمریکا طی ۲۴ ساعت گذشته به ۲۱۰۸ نفر افزایش پیدا کرد تا ایالات متحده نخستین کشور جهان باشد که ظرف یک روز بیش از ۲۰۰۰ تن از شهروندانش را بر اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ از دست می‌دهد. از سوی دیگر و با ثبت ۷۸۳ مورد مرگ در نیویورک، آمریکا با حدود ۲۰ هزار کشته و به لحاظ شمار مرگ‌ومیر ناشی از ویروس کرونا از ایتالیا هم پیشی گرفت و در صدر جدول قرار گرفت.

وزارت بهداشت اسپانیا می‌گوید در ۲۴ ساعت گذشته ۵۱۰ نفر ار شهروندان این کشور بر اثر ابتلا به ویروس کرونا درگذشته‌اند اما آمار مرگ و میر برای سومین روز متوالی کاهش یافته است. شمار قربانیان این ویروس مرگبار در اسپانیا تا جمعه بیش از ۱۶ هزار و شمار مبتلایان نزدیک به ۱۶۲ هزار نفر گزارش شده است.

فرانسه بر اساس آخرین آمار منتشر شده رسمی از ابتلای بیش از ۱۲۴ هزار نفر در این کشور به ویروس کرونا و مرگ ۱۳ هزار و ۱۹۷ نفر خبر می‌دهد. افراد مسن در خانه‌های سالمندان بیشترین قربانیان این ویروس مرگبار در فرانسه هستند. 

ایتالیا هم با ثبت بیش از ۱۴۷ هزار مبتلا و بیش از ۱۸ هزار قربانی، در اروپا و جهان در صف مقدم کشورهایی است که با ویروس مرگبار کرونا دست و پنجه نرم می‌کند.

کشور کوچک سوئیس هم آمار مرگ بیش از هزار نفر را در روز شنبه تایید کرد. شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور تا امروز نزدیک به ۲۵ هزار نفر ثبت شده است.

  • آلمان ۱۷۱ مرگ جدید ناشی از ابتلا به ویروس کرونا را به ثبت رساند

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آلمان به بیش از ۱۱۷ هزار نفر افزایش یافت. بر اساس آمار موسسه رابرت کخ که در زمینه بیماری عفونی تحقیق می‌کند طی ۲۴ ساعت گذشته ۴۱۳۳ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در آلمان به ثبت رسیده است.

بدین ترتیب شمار آمار روزانه ابتلا به ویروس کرونا در آلمان بر اساس این گزارش نسبت به روز آمار اعلام شده در روز جمعه با کاهش هزار نفری همراه بوده است. پایگاه اطلاع‌رسانی موسسه رابرت کخ همچنین اعلام کرده است که طی ۲۴ ساعت گذشته با مرگ ۱۷۱ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ شمار جان‌باختگان ویروس کرونا در آلمان به بیش از ۲۵۰۰ نفر افزایش یافته است.

  • بریتانیا: از نقطه اوج کرونا عبور نکرده‌ایم

وزیر بهداشت بریتانیا شنبه گفت از آنجا که این کشور از نقطه پیک کرونا عبور نکرده است وضعیت قرنطینه و مقررات سفت و سخت و منع تردد در اماکن عمومی همچنان اعمال می‌شود. 
شمار مبتلایان به ویروس کرونا در بریتانیا بیش از ۷۳ هزار نفر است. از این بین ۹۸۷۵ نفر نیز در این کشور قربانی این ویروس شده‌اند.

  • بیش از ۳۱ شهر ترکیه در قرنطینه قرار گرفت

به دنبال اعلام منع آمد و شد در ترکیه شهروندان در بیش از ۳۱ شهر این کشور از نخستین ساعات بامداد روز شنبه ۲۳ فروردین به ماندن در خانه‌های خود فراخوانده شدند. مقامات دولتی در ترکیه اعلام کرده‌اند وضعیت ویژه قرنطینه را برای ۴۸  ساعت آینده در آنکارا،‌ پایتخت، استانبول و ۲۹ شهر دیگر این کشور به اجرا گذاشته‌اند. تاکنون ۴۷ هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا ثبت شده و ۱۰۰۶ نفر نیز تا صبح روز شنبه یازدهم آوریل جان خود را از دست داده‌اند.

  • ثبت صدها مورد جدید در مکزیک

در مکزیک ۴۰۳ مورد جدید ثبت شد و شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور تا پایان روز جمعه به ۳۸۴۴ نفر رسید. به گزارش وزارت بهداشت این کشور تا به این روز ۲۳۳ نفر در مکزیک بر اثر کووید-۱۹، بیماری ناشی از ویروس مرگبار کرونا جان باخته‌اند.

  • تمدید وضعیت قرنطینه در شهرهای بزرگ آرژانتین

دولت آرژانتین وضعیت قرنظینه را تا ۲۷ آوریل (۸ اردیبهشت) تمدید و اعلام کرد که قرنطینه و مقررات ویژه فقط در شهرهای بزرگ اعمال می‌شود. تمرکز جمعیت در این کشور در سه منطقه شهری بوئینوس آیرس، مندوزا و کوردوبا بیشترین است. آلبرتو فرناندز، رئیس جمهوری آرژانتین گفت: «اعلام قرنطینه در ۲۰ مارس از سرعت شیوع ویروس کاست... و اگر قرنطینه اعمال نمی‌شد شمار مبتلایان می‌توانست به ۴۵ هزار نفر برسد.» بر اساس آمار رسمی شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آرژانتین ۱۹۷۵ نفر است. از این میان ۸۲ نفر جان باخته‌اند.

صندوق بین‌المللی پول روز جمعه اعلام کرد ۱۹۱.۸ میلیون دلار وام اضطراری را در اختیار مقدونیه شمالی قرار می‌دهد تا این کشور بتواند با تبعات اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا مقابله کند. شمار مبتلایان به این ویروس در این کشور تا امروز ۷۱۱ نفر و شمار قربانیان ۳۲ نفر ثبت شده است.

تایلند امروز شنبه ۴۵ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا و دو مورد مرگ ناشی از آن را ثبت کرد. شمار مبتلایان به ویروس کرونا در تایلند تا امروز ۲۵۱۸ نفر و شمار قربانیان ۳۵ نفر گزارش شده است.

  • ثبت ۲۴۱ مورد مرگ در هند

هند با بیش از یک میلیارد نفر جمعیت تا امروز تنها ۲۴۱ مورد مرگ بر اثر بیماری کووید-۱۹ و حدود ۸ هزار مبتلا به ویروس کرونا را ثبت و گزارش کرده است، ارقامی که با توجه به شمار جمعیت این کشور و در مقایسه با کشورهایی همچون آمریکا و ایتالیا، حداقل تا امروز نگران‌کننده به نظر نمی‌رسد.

کد خبر 500151

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فرشاد IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
    0 0
    هند دروغ مگوید
  • جلیل سنمار IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
    0 0
    کراتین کلیه ام بالاست فشار بالا میترسم کلیهام از کار بیفته چه کار کنم