بیماری همه‌گیر کووید ۱۹ تاکنون جان بیش از ۱۰۸ هزار نفر را در جهان گرفته و بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر نیز تا پایان روز یکشنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. مجموع بیماران کووید۱۹ در ایران نیز به ۷۱ هزار و ۶۸۶ نفر رسید.

آمار کرونا - 24 فروردین

به گزارش همشهری آنلاین، سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۱۶۵۷ مورد جدید کروناویروس در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد. کیانوش جهانپور گفت: از ظهر ۲۳ فروردین تا ظهر ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۶۵۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد. با در نظر گرفتن موارد جدید، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷۱ هزار و ۶۸۶ نفر رسید.

وی با اشاره به کاهش نسبی در روند فوتی‌های این بیماری گفت: در طول ۲۴ ساعت گذشته ۱۱۷ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و تاکنون ۴۴۷۴ نفر از بیماران، جان باخته و دیگر در بین ما نیستند. جهانپور گفت: روند بهبود یافتگان سرعت بالایی گرفته و تاکنون ۴۳ هزار و ۸۹۴ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده‌اند.

به گفته وی ۳۹۳۰ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. سخنگوی وزارت بهداشت گفت: تاکنون ۲۶۳ هزار و ۳۸۸ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

«یورونیوز» آخرین اخبار و اطلاعات مربوط به شیوع ویروس کرونا در جهان را منتشر کرده که در ادامه می‌خوانید.

  • شمار مبتلایان در افغانستان به بیش از ۶۰۰ نفر رسید

بر اساس آخرین آمار ارائه شده از سوی وزیر صحت‌عامه افغانستان، تاکنون ۶۰۷ شهروند این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و از این میان ۱۸ تن جان خود را بر اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ از دست داده‌اند. دولت افغانستان روز شنبه اعلام کرد که کابل،‌ پایتخت این کشور را در قرنطینه قرار می‌دهد. بر اساس این تصمیم ورود وسائل حمل‌ونقل موتوری به کابل و نیز خروج مسافران از این شهر تا اطلاع ثانوی ممنوع خواهد بود. ویروس کرونا تاکنون به بیش از ۲۵ ولایت این کشور سرایت کرده است
به گزارش طلوع‌نیوز به نقل از وزارت صحت افغانستان، ۵۲ مورد تازه ابتلا به ویروس کرونا در ۲۴ گذشته در ولایت‌های کابل (۲۸)، کندهار (۸)، هرات (۷)، بلخ (۴)، بامیان (۲)، ننگرهار (۱)، هلمند (۱) و پکتیا (۱)، ثبت شده ‌است.

  • شمار قربانیان ویروس کرونا در آمریکا از مرز ۲۰ هزار نفر عبور کرد

شمار قربانیان ویروس کرونا در آمریکا از ۲۰ هزار نفر گذشت تا بدین ترتیب این کشور از لحاظ ثبت موارد مرگ ناشی از ابتلا به ویروس کرونا بالاتر از ایتالیا و در جایگاه نخست جهان قرار گیرد. بر اساس آخرین آمار ثبت شده در پایگاه داده‌های دانشگاه جان هاپکینز که به طور منظم روزآمد می‌شود ۲۰ هزار و ۶۰۸ نفر تاکنون به دلیل به ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در ایالات متحده آمریکا جان باخته‌اند. آمریکا که رکورد بیشترین میزان مرگ و میر روزانه ناشی از این بیماری را نیز به نام خود ثبت کرده تاکنون بیش از ۵۳۰ هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا را در میان شهروندان خود شناسایی کرده است.

  • دولت هند گسترده‌ترین قرنطینه جهان را ۲ هفته دیگر تمدید می‌کند

سروزیران ایالت‌های هند پس از گفتگوی آنلاین با نارندرا مودی، نخست وزیر، از تمدید دو هفته‌ای قرنطینه در شبه قاره هند خبر می‌دهند. آخرین روزِ اولین قرنطینه سراسری روز سه‌شنبه ۱۴ آوریل به سر می‌رسد. دولت فدرال هند هنوز رسما خبر تمدید قرنطینه را تایید نکرده است. کشور پهناور هند با بیش از یک میلیارد نفر جمعیت تا امروز تنها ۲۸۹ مورد مرگ بر اثر بیماری کووید-۱۹ و ۸۵۰۴ مورد مبتلا به ویروس کرونا را ثبت و گزارش کرده است.

  • عربستان محدودیت‌های قرنطینه را تا اطلاع ثانوی تمدید کرد

مقررات و محدودیت‌های قرنطینه در عربستان سعودی با فرمان پادشاه این کشور تا اطلاع ثانوی تمدید شد. مقررات قرنطینه در عربستان از ۲۳ ماه مارس و به مدت ۲۱ روز آغاز شد. در ریاض، پایتخت و دیگر شهرهای بزرگ عربستان منع آمد و شد اعلام شده است. تا ظهر روز یکشنبه شمار مبتلایان به ویروس کرونا در عربستان ۴ هزار و ۳۳ نفر و تعداد جان‌باختگان ۵۲ نفر گزارش شده است.

  • ایتالیا کمترین شمار مرگ و میر روزانه را در ۳ هفته اخیر ثبت کرد

ایتالیا از ۱۹ ماه مارس تا امروز یکشنبه با ثبت ۴۳۱ مورد مرگ ناشی از بیماری کووید-۱۹ کمترین شمار مرگ و میر روزانه در ۳ هفته اخیر را ثبت کرد. ایتالیا با بیش از ۱۵۶ هزار مبتلا بعد از آمریکا و اسپانیا سومین کشوری است که بیشترین شمار مبتلایان به ویروس کرونا را تا امروز دارد. بیش از ۱۹ هزار و ۸۹۹ نفر نیز در این کشور قربانی این ویروس مرگبار شده‌اند.

  • شمار مرگ و میر روزانه در اسپانیا دوباره روند صعودی گرفت

شمار مرگ و میر روزانه در اسپانیا بار دیگر در این کشور با ثبت ۶۱۹ مورد مرگ روزانه روندی صعودی به خود گرفت. شمار مبتلایان در اسپانیا بیش از ۱۶۳ هزار نفر و شمار قربانیان کرونا تا ظهر امروز یکشنبه ۱۶ هزار و ۹۷۲ نفر ثبت شده است.

  • ۲۶۸ فلسطینی در کرانه باختری رود اردن و باریکه غزه به این ویروس آلوده شده‌اند

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در اسرائیل ۱۰ هزار و ۸۷۸ نفر و شمار مرگ و میر ناشی از آن ۱۰۳ نفر ثبت و گزارش شده است. شمار فلسطینیانی که در کرانه باختری رود اردن و باریکه غزه به این ویروس آلوده‌اند ۲۶۸ نفر اعلام شده است.

کد خبر 500534

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha