هنر خیابانی به لطف در دسترس بودن برای بخش زیادی از اقشار جامعه، در انتقال پیام تشکر از کادر درمانی به عنوان سربازان خط مقدم مبارزه با کرونا موفق بوده است.

هنر خیابانی

به گزارش همشهری آنلاین، ایسنا به نقل از نشنال نوشت: هنر خیابانی به لطف در دسترس بودن برای بخش زیادی از اقشار جامعه، در انتقال پیام موفق بوده است. اعضای یکی از همین گروه‌های گرافیتی با عنوان «RBS CREW » در روزهای اخیر در سنگال نقاشی‌های دیواری با موضوع «کرونا» خلق کرده‌اند و در کنار قدرانی از زحمات کادر درمان، با به تصویر کشیدن مایع ضدعفونی‌کننده، ماسک و شست‌وشوی دست‌ها در راستای آگاهی‌بخشی به مردم نسبت به راه‌های پیشگیری ابتلا به ویروس «کرونا» تلاش کرده‌اند.

سرپرست این گروه گرافیتی سنگالی می‌گوید: «ما به عنوان شهروندان سنگالی، وظیفه و مسوولیتی برای بالا بردن آگاهی مردم بر عهده داریم. از آن‌جایی که اکثریت جمعیت فاقد سواد خواندن و نوشتن هستند، ما هنرمندان از طریق تصاویر با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کنیم».

در نقاط دیگر جهان نیز هنرمندان خیابانی با خلق آثار مرتبط با «کرونا» به شیوع این ویروس واکنش نشان داده‌اند. در بریتانیا، «لیونل استن‌هوپ» تصویری از تابلو نقاشی «پرتره یک مرد» اثر «یان وان آیک» را درحالی که شخصیت اصلی ماسک بر چهره دارد بر روی یکی از دیوارهای لندن نقاشی کرده است.

پیام‌های قدردانی بسیاری نیز در خیابان‌های کشورهای مختلف به چشم می‌خورد که از جمله آن‌ها به ایتالیا و لهستان می‌توان اشاره کرد. بر روی دیوار یکی از بیمارستان‌های شهر «برگامو»  واقع در ایتالیا تصویر یکی از اعضای کادر درمان درحالی که بخشی از نقشه کشور ایتالیا را در آغوش گرفته است به همراه متن «از همه شما ممنونیم» دیده می‌شود.

سنگال
ایتالیا
لبنان
«رفح» واقع در «نوار غزه»
اسکاتلند
لهستان

کد خبر 500041

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha