اداره کل هواشناسی اصفهان نسبت به وزش باد شدید و وقوع توفان لحظه‌ای از جمعه ۲۲ فروردین در این استان هشدار داد.

طوفان

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، اداره کل هواشناسی استان اصفهان پنج‌شنبه ۲۱ فروردین  با اعلام این هشدار که آن را در سطح نارنجی توصیف و اعلام کرد: وزش باد شدید و وقوع توفان لحظه‌ای از روز جمعه بیست و دوم فروردین آغاز می‌شود و شدت آن روز شنبه بیست و سوم فروردین است.

براین اساس، پدیده وزش باد شدید و توفان لحظه‌ای روز جمعه در مناطق جنوب، شرق و جنوب شرقی استان و روز شنبه در بیشتر مناطق استان و شدت آن در نیمه جنوبی و شرق خواهد بود.

اداره کل هواشناسی اصفهان اثر این مخاطره را شکستن درختان فرسوده و کهن‌سال، آسیب به سازه‌های موقت، احتمال وارد آمدن خسارت به تأسیسات شهری و روستایی و اختلال در تردد محورهای مواصلاتی در نیمه جنوبی و شرق استان به‌ویژه در روز شنبه اعلام و توصیه کرد که تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارات احتمالی و به حداقل رساندن آن‌ها اتخاذ شود.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان روز پنجشنبه به ایرنا گفت: در این روزها بادهای پیوسته نداریم بلکه وزش آن به‌صورت لحظه‌ای و ناگهانی است که سرعت آن تا ۸۰ کیلومتر بر ساعت پیش‌بینی می‌شود.

ابراهیم هنرمند گفت: این توفان‌های لحظه‌ای می‌تواند به برخی تأسیسات و گلخانه‌ها آسیب وارد کند، افزود: وزش توفان لحظه‌ای بیشتر در نایین، اردستان، سمیرم و اصفهان پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به بارش‌های دیروز تا امروز در سطح استان، اظهار داشت: بیشتر این بارش‌ها به‌صورت رگباری و پراکنده بود و بارش تگرگ نیز در مناطقی مانند خوانسار، اصفهان و فریدن داشتیم.

هنرمند خاطرنشان کرد: بیشترین کاهش دما نیز در نیمه شمالی استان صورت گرفت به‌طوری‌که بیشینه دمای کاشان از ۲۶ به ۱۳ رسید و در زمان حاضر دمای خورو بیابانک هفت درجه سانتی‌گراد است.

وی، بیشینه دمای امروز استان اصفهان را ۱۹ درجه در زرین‌شهر و کمینه دمای فردا صبح را پنج درجه سانتی‌گراد در بویین و میاندشت پیش‌بینی کرد.

این کارشناس با اشاره به این‌که بیشترین بارندگی در ۲۴ ساعت اخیر در استان اصفهان در کاشان با ۳۴.۶ میلی‌متر گزارش شد، افزود: پس‌ازآن بیشترین بارش‌ها در نطنز، اردستان، نایین، ورزنه، خوانسار، میمه و اصفهان ثبت‌شده است.

میزان بارش باران در کلان‌شهر اصفهان در ۲۴ ساعت اخیر ۶ میلی‌متر بود.

همچنین نقشه‌های هواشناسی بیانگر ادامه ناپایداری‌های جوی تا یکشنبه هفته آینده بر روی استان است و در این مدت به‌طور متناوب در اکثر مناطق استان رگبار و رعدوبرق، گاهی مه آلودگی، وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و در مناطق مستعد بارش تگرگ و در ارتفاعات برف پیش‌بینی می‌شود.

اداره کل هواشناسی اصفهان پیش کرد که ممکن است در برخی مناطق استان بارش شدید باران منجر به رواناب و سیلابی شدن مسیل‌ها و آب‌گرفتگی معابر عمومی شود.

بیشینه دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده در اکثر مناطق استان سه تا پنج درجه کاهش خواهد داشت.

کد خبر 499495

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha