آمریکا ۱۸۵۸ مورد جدید مرگ ناشی از ویروس کرونا در طول ۲۴ ساعت گزارش کرد که بیشترین مرگ روزانه ناشی کووید-۱۹ از هنگام شروع شیوع بیماری در این کشور است.

New York

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین این اوج‌گیری جدید شمار مرگ‌ها در آمریکا عمدتا ناشی از افزایش تلفات کووید-۱۹ در شهر نیویورک است که شدیدترین شیوع ویروس کرونا در آمریا دارد و روز سه‌شنبه ۱۹ فروردین ۸۰۶ مورد جدید مرگ را گزارش کرد. 

شهر نیویورک بیش از ۴۰۰۰ مرگ مورد به علت ویروس جدید کرونا گزارش کرده است.

آخرین آمار مقامات شهر نیویورک را امیدوار کرده است زیرا نشان می‌دهند موارد جدید  بیماری و شمار افرادی که در بیمارستان درمان می‌شوند، ممکن است به وضعیت کفه‌ای رسیده باشد. اما آخرین آمار مرگ نشان می‌دهد هنوز نیویورک درد و رنج بیشتری را تحمل خواهد کرد.

ایالت نیویورک روز دوشنبه ۷۳۱ هم مورد مرگ ناشی از کووید-۱۹ گزارش کرده بود که بالاترین میزان مرگ روزانه در آن هنگام بود.

ناهمخوانی  میان اوج‌گیری میزان مرگ‌ومیر در نیویورک و اندکی کاهش در موارد جدید بیماری و بستری‌شدن را احتمالا می‌توان با زمان تاخیری میان علامت‌دار شدن بیماران تا بستری شدن‌شان در بیمارستان و دچار شدن به عوارض مرگبار توضیح داد.

آمریکا بر اساس ارقام منتشر شده بوسیله دانشگاه جانز هاپکینز با حدود ۴۰۰۰۰۰ مورد بیماری همچنان بیشترین موارد ثابت‌شده کووید-۱۹ در جهان را دارد. از هنگامی که نخستین مرگ ناشی از ویروس کرونا در ۲۹ ژانویه در سیاتل گزارش شد تا کنون ۱۲۹۲۱ مرگ ناشی از کووید-۱۹ در آمریکا ثبت شده است که بیشترین میزان تلفات پس از ایتالیا و اسپانیا است.

موج مرگ‌های ناشی از کووید-۱۹ در سراسر آمریکا باعث نگرانی فزاینده در میان آمریکایی‌ها هم درباره خطرات شیوع ویروس کرونا و هم شیوه مدیریت بحران بوسیله دونالد ترامپ شده است. 

یک نظرسنجی بوسیله شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان نشان داد که حدود ۵۵ درصد افراد مورد پرسش قرار گفته معتقدند دولت فدرال مدیریت ضعیفی در مواجهه با وضعیت اضطراری بهداشتی است و نتوانسته است سرعت انتشار ویروس را در سراسر کشور کاهش دهد. این میزان افزایشی ۸ درصدی را نسبت به نظرسنجی مشابه یک هفته پیش سی‌ان‌ان نشان می‌دهد

کد خبر 499356

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha