سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در البرز گفت: مصوبات ۱۲ گانه ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا در این استان ابلاغ‌شده و در صورت عدم رعایت برابر قانون با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

ستاد مدیریت کرونا

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، نورمحمد فردی چهارشنبه ۲۰ فروردین افزود: این مصوبات ۱۲ گانه بر اساس تصمیمات چهاردهمین جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا بوده و براین اساس فقط افراد بومی ساکن هر شهر مجاز به ورود به آن شهر بوده و ورود افراد غیر ساکن ممنوع است.

وی ادامه داد: خروج افراد غیر ساکن برای رفتن به محل سکونت خود بلامانع است این افراد در طول مسیر اجازه ورود به شهرها را ندارند و از گذرگاه‌ها عبور خواهند داشت.

فردی با اعلام تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها افزود: پارک‌ها، بوستان‌ها، تفرجگاه‌ها، استخرها و اماکن مشابه که محل تجمع افراد هستند همچنان تعطیل می‌ماند.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در استان البرز اظهار داشت: فعالیت ادارات دولتی از ۲۳ فروردین‌ماه با ترتیبات جدید برابر بخشنامه سازمان اداری و استخدامی در خصوص میزان نیروی انسانی و ساعات کاری ادامه دارد.

فردی گفت: برگزاری هر نوع تجمع و مراسم رسمی، غیررسمی و مذهبی همچنان ممنوع است.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری اعیاد شعبانیه در قالب برپایی ایستگاه‌های صلواتی، برپایی مراسم، جشن‌های مولودی‌خوانی و نظایر آن نیز ممنوع شده است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری البرز در ادامه اظهار داشت: تردد کارمندان و کارگرانی که محل سکونت آن‌ها با محل کارشان در نقاط مختلف قرار دارد با ارائه مدارک شناسایی معتبر بلامانع است.

وی بیان داشت: تردد خودروهای امدادی، درمانی، پلیس، حمل بار، کالاها و مایحتاج مردم و همچنین سوخت کماکان مشمول ممنوعیت‌های این طرح نیست.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا البرز افزود: دانشجویان علوم پزشکی و سایر مصادیق موردنیاز، تکنسین‌های مخابراتی و دیگر مواردی که بنا به‌ضرورت از طریق مراجع ذی‌ربط هماهنگ می‌شوند با ارائه مدرک شناسایی معتبر می‌توانند تردد داشته باشند.

وی گفت: مشاغل گروه اصناف مطابق اطلاعیه‌های قبلی به فعالیت خود ادامه می‌دهند و فعالیت مشاغل و صنوف دارای ریسک کم و متوسط که فهرست جدید آن از سوی وزارت صمت اعلام می‌شود از تاریخ ۲۳ فروردین‌ماه مطابق پروتکل‌ها و شرایطی که از سوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ابلاغ و جزییات آن را اداره کل صمت اعلام می‌کند به‌صورت تدریجی آغاز خواهد شد.

فردی گفت: به‌منظور پیشگیری از بروز مشکلات و سردرگمی برای عموم مردم نیز تأکید می‌شود هرگونه اعلام ممنوعیت و یا محدودیت خارج از ترتیبات اعلام‌شده در اطلاعیه کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی برخلاف مصوبات این ستاد و فاقد اعتبار قانونی است.
وی افزود: بنابراین تمام دستگاه‌های مسئول درسته استان باید صرفاً در حدود مصوبات ابلاغی کمیته، اطلاع‌رسانی و اعمال قانونی کنند.

کد خبر 499191

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha