مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی گفت: با ابلاغ سازمان بیمه سلامت، تمامی دفترچه‌های بیمه سلامت تا ابتدای تیر سال جاری تمدید اعتبار شده است.

دفترچه بیمه سلامت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، نادر نانبخش، مدیرکل بیمه سلامت استان آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: در حال حاضر بیش از ۲ میلیون نفر از جمعیت آذربایجان‌غربی تحت پوشش صندوق‌های مختلف بیمه سلامت هستند و فقط ۳۰ هزار نفر بیمه شده صندوق ایرانیان استان، با واریز مبلغ حق بیمه خود، نیاز به تمدید دفترچه درمانی دارند و بقیه دفاتر درمانی به صورت خودکار تا اول تیر ماه تمدید می‌شود.

وی بیان کرد: همه دفاتر پیشخوان دولت استان که طرف قرارداد این اداره‌کل هستند، همگام با کارکنان اداره بیمه سلامت در ایام تعطیلات و قرنطینه نسبت به ارائه خدمات مورد نیاز بیمه‌شدگان اقدام می‌کنند.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی گفت: در ۶۳ دفتر پیشخوان طرف قرارداد بیمه سلامت در این استان، طی ۲ هفته آغاز سال جاری بیش از ۶ هزار دفترچه درمانی به چاپ رسیده‌است.

نانبخش تاکید کرد: بیمه شدگان با بهره‌بردن از خدمات غیر حضوری برای انجام کارهای غیر ضروری کمتر به دفاتر پیشخوان مراجعه کنند.

بیمه سلامت از دستاوردهای امیدبخش دولت تدبیر و امید بوده که از سال ۱۳۹۳ اجرا شده و در کنار صندوق‌های بیمه تأمین اجتماعی و نیروهای مسلح حرفی برای گفتن دارد و با اجرای آن آحاد مختلف جامعه و به خصوص نیازمندان از خدمات مناسب بهداشتی و درمانی بهره‌مند شده‌اند.

اداره‌کل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی بیش از ۲ میلیون نفر در این استان بیمه شده دارد که تحت پوشش پنج صندوق این سازمان شامل صندوق کارکنان دولت، صندوق روستاییان و عشایر و ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، صندوق سایر اقشار، صندوق بیمه سلامت همگانی و صندوق بیمه سلامت ایرانیان هستند.

کد خبر 499138

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha