سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: فعالان حوزه گردشگری استان که به دلیل انتشار ویروس کرونا در کشور متحمل خسارت‌های مالی شده‌اند، حمایت می‌شوند.

گردشگری

به گزارش همشهری‌ آنلاین به نقل از ایرنا، مجید صفایی گفت: همه سرمایه گذاران حوزه گردشگری کهگیلویه و بویراحمد مانند هتل‌ها، مهمانسراها، مسافرخانه‌ها، اقامتگاه‌های بومگردی، مراکز پذیرایی بین‌راهی و تاریخی از حمایت‌های دولت چون تسهیلات ارزان قیمت بانکی بهره‌مند خواهند شد.

وی گفت: همچنین افراد بیکار شده صنعت گردشگری پس از انتشار ویروس کرونا در استان نیز زیر چتر حمایتی بیمه بیکاری قرار خواهند گرفت.

سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: هم اکنون کار بازدید و برآورد میزان خسارت‌های وارد به مراکز فعال حوزه گردشگری استان از سوی کارشناسان در شهرستان‌های مختلف در حال انجام است و پس از ارزیابی‌های اولیه برای حمایت‌های پیش بینی شده مستندات به تهران ارسال می‌شود.

صفایی تأکید کرد: در حال حاضر همه مراکز خدمات گردشگری به دلیل پیشگیری از انتشار ویروس کرونا تعطیل است.

وی گفت: تعطیلی این مراکز تا زمان مهار ویروس کرونا ادامه دارد.

صفایی از همکاری سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری برای همکاری جهت تعطیلی این مراکز قدردانی کرد.

سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با وجود داشتن اقساط بانکی و انجام میلیاردها تومان هزینه برای اجرای زیرساخت‌های این حوزه برای سلامتی هموطنان با ستاد کرونای کهگیلویه و بویراحمد همکاری کرده‌اند.

صنعت گردشگری استان در حالی از اسفند ماه تاکنون در تعطیلی کامل به سر می‌برد که ماه‌های اسفند تا پایان اردیبهشت هر سال پررونق‌ترین روزهای خود را سپری می‌کرد.

کهگیلویه و بویراحمد که دارای ۲ منطقه سردسیری و گرمسیری و اقلیم چهار فصل است از مقاصد مهم گردشگری نوروزی در جنوب کشور محسوب می‌شود.

شهرستان‌های بویراحمد و دنا در منطقه سردسیری قرار گرفته‌اند و شهرستان‌های گچساران، باشت، چرام، کهگیلویه، لنده و بهمئی هم در منطقه گرمسیری واقع شده‌اند.

افزون بر ۲ هزار و ۶۰۰ اثر تاریخی، فرهنگی و طبیعی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که از این تعداد ۷۵۰ مورد در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

کهگیلویه و بویراحمد با داشتن ۲۸۰ تفرجگاه طبیعی به دلیل تنوع آب و هوایی سالیانه میزبان افزون بر ۳ میلیون نفر گردشگر در فصول مختلف سال است.

کد خبر 498841

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کهگیلویه و بویراحمد

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha