عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه دولت قدرت اجرایی لازم جهت مقابله با کرونا را ندارد، گفت: گفتاردرمانی و مدیریت آمار شکست کرونا را سبب نمی‌شود؛ این ویروس را نمی‌توان با فرافکنی و گفتاردرمانی نابود کرد.

حق شناس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، محمدجواد حق‌شناس رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در نطق پیش از دستور خود در دویست و هفتمین جلسه شورای شهر اظهار داشت: شیوع جهانی ویروس کرونا معضلی است که کارآمدی نظام‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی کشورها را به چالش کشیده و در حال حاضر قدرتمندترین اقتصادهای جهان نیز با تبعات سنگین این بیماری مواجه هستند.

وی گفت:‌ سفره‌های مردم در حال حاضر به دلیل تحریم و مشکلات ناشی از آن کوچک‌تر شده و مردم دیگر تاب تحمل بار سنگین بیماری کرونا را ندارند. این ویروس در پیش چشم بی‌درایت برخی از مسؤولین وارد شده و اطلاع‌رسانی‌ها به صورت کامل انجام نمی‌گیرد.

حق‌شناس خاطرنشان کرد: در تعطیلات نوروزی ۸ میلیون ایرانی به مسافرت می‌روند و ویروس به عمق دورترین مناطق کشور می‌کشانند در حالی که مسؤولین اقدام مؤثری انجام نمی‌دهند.

عضو شورای شهر تهران گفت: بهترین و فداکارترین پزشکان و پرستاران جانفشانی‌های زیادی کرده‌اند و متأسفانه برخی از آنها در چشم همه پرپر شدند ولی مسؤولان تنها به گفتاردرمانی و مدیریت آمار بسنده می‌کنند.

وی با بیان اینکه دولت قدرت اجرایی لازم جهت مقابله با کرونا را ندارد، گفت: گفتاردرمانی و مدیریت آمار شکست کرونا را سبب نمی‌شود این ویروس را نمی‌توان با فرافکنی نابود کرد. جنگ با کرونا جنگی نابرابر و تمام عیار است و اگر همه وارد میدان نشوند فعالیت این ویروس همچنان ادامه پیدا می‌کند.

عضو شورای شهر تهران گفت: اعلام آمار واقعی شیوع تلفات بیماری ضرورت دارد و اعلام تعطیلی عمومی و قرنطینه تا زمانی ریشه‌کنی ویروس و بازگشت به شرایط سفید ضروری است. اختصاص بودجه لازم برای اقدامات ریشه‌کنی ویروس نیز لازم است و باید شناسایی دقیق بیماران و ناقلان نیز انجام گیرد.

حق‌شناس تأکید کرد: دولت و ستاد بحران باید نگاه ویژه‌ای به نیازهای شهری پایتخت داشته باشند و بودجه لازم را به آن اختصاص دهند، بدون آنکه برای تأمین منابع به شهروندان فشار بیاورند و در باید واقع بودجه لازم برای بسیج امکانات اختصاص داده شود.

کد خبر 498803

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha