جمعه ۶ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۸:۰۹
۰ نفر

گروه سلامت: کشور ما تا سال آینده به مرکز فعالیت‌های تحقیقاتی و درمانی دیابت در منطقه تبدیل می‌شود

متخصصان غدد شرکت‌کننده در مراسم معرفی داروی جدید قلم انسولین نوومیکس 30 که عصر پنجشنبه برگزار شد، ضمن تاکید بر این مطلب، ورود روش‌های نوین درمان دیابت را نشانه آن دانستند که ایران، در زمینه درمان دیابت همگام با پیشرفته‌ترین کشورهای دنیا حرکت می‌کند اما همراهی نکردن بیمه‌ها بزرگ‌ترین مسئله برای بیماران است.

پزشکان متخصص و فوق تخصص غدد در این مراسم به تحت پوشش بیمه قرار گرفتن داروهای نوین و شیوه‌های درمان نوین دیابت در کشور تاکید کردند. در این ارتباط، محمد افخمی اردکانی، رئیس مرکز تحقیقات دیابت یزد به خبرنگار ما گفت: حتما باید یک بیمار دیابتی، چشمان خود را از دست داده و نابینا شود یا دچار عارضه قلبی شود تا بیمه به فکر مهار بیماری بیفتد؟ 

حسن رضوانیان، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز گفت: در هیچ نقطه‌ای از دنیا، مردم70 درصد هزینه درمان را خودشان نمی‌پردازند در حالی‌که در ایران این موضوع برعکس است و مردم باید 70 درصد هزینه درمان را خودشان بپردازند. هم‌اکنون بیش از 8 میلیون نفر در کشور یا به دیابت مبتلا بوده یا در معرض دیابت قرار دارند و این درحالی است که به گفته کارشناسان، درمان دیابت برای تعداد زیادی از این بیماران گران است و گاهی یک بیمار به‌علت ناتوانی برای خرید سرنگ به‌منظور تزریق انسولین، ممکن است بارها از یک سرنگ استفاده کند.

علیرضا استقامتی، مشاور مرکز مدیریت بیماری‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این رابطه از مسئولان و برنامه ریزان صنعت بیمه خواست تا درخصوص بیمه کردن داروها و کنترل دیابت، حمایت‌های لازم را انجام دهند.

کد خبر 49880

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز