جمعه ۶ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۶:۲۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر امور خارجه انگلیس با رئیس جمهور و مشاور امنیت ملی این کشور دیدار و درباره تحولات سیاسی و امنیتی عراق به گفتگو پرداخت

به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری اصوات العراق، دفتر ریاست جمهوری عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: دیوید میلیباند با جلال طالبانی رئیس جمهوری عراق در بغداد دیدار و آخرین تحولات سیاسی و رویدادهای امنیتی جدید این کشور و راههای تحکیم روابط بغداد و لندن را با وی بررسی کرد.

طالبانی در این دیدار پیشرفت حاصل شده در روند سیاسی و دستاوردهای امنیتی اخیر به ویژه بعد از تلاشهای دولت عراق برای برقراری نظم و امنیت و اعمال حاکمیت قانون در استان بصره را تشریح کرد.

براساس این بیانیه، رئیس جمهوری عراق همچنین بر اهمیت تصمیم جبهه التوافق اهل سنت عراق برای بازگشت به دولت تاکید کرد و گفت که رایزنی‌ها با حزب فضیلت و فهرست العراقیه برای ترغیب آنها برای بازگشت به دولت ادامه دارد.

روابط عراق با کشورهای همسایه و ضرورت فعال سازی تلاش منطقه‌ای برای کمک به عراق از دیگر محورهای این دیدار بود.

وزیر امور خارجه انگلیس همچنین با مشاور امنیت ملی عراق دیدار و بر حمایت لندن از دولت عراق و اقدامات قاطعانه آن در قبال گروههای مسلح تاکید کرد.

وی در کنفرانس مطبوعاتی با موفق الربیعی در بغداد افزود: دولت نوری المالکی نخست وزیر عراق در هفته‌های اخیر اقدامات قاطعانه و گامهای فعالی را برای مقابله با گروههای مسلح به منظور اعمال حاکمیت قانون و گسترش حاکمیت دولت صورت داده است که ما از آن حمایت می کنیم.

میلی باند در این کنفرانس گفت که در دیدار با المالکی اقدامات آینده امنیتی، اقتصادی و بازرگانی را مورد بحث و بررسی قرار داده و بر پایبندی مستمرانگلیس در حمایت از اقدامات دولت عراق تاکید کرده است.

وزیر امور خارجه انگلیس افزود که نتایج نشست فراگیر اخیر همسایگان عراق در کویت از دیگر محورهای گفتگوی وی با المالکی بوده است.

وی پنجشنبه (5 اردیبهشت) بطور غیر مترقبه وارد عراق شد.[بیشتر]

کد خبر 49850

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز