مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۵
۰ نفر

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: دانش‌آموزان برخی مناطق روستایی و عشایری به شبکه تلویزیونی یا بستر امن اینترنت دسترسی ندارند. شرایط تداوم آموزش در این مناطق فراهم می‌شود تا هیچ دانش‌آموزی از آموزش محروم نماند.

آموزش از راه دور

به گزارش همشهریآنلاین به نقل از ایرنا، احمد اسکندری نسب افزود: تحقق راهکار سند تحول بنیادین و تشکیل مثلث تربیتی موثر رسانه، خانواده و مدرسه از جمله اهداف طرح تداوم آموزش از راه دور در مناطق محروم است که یکی از اهداف آموزش و پرورش عمومی و رسمی کشور به شمار می‌رود.

مدیرکل آموزش و پرورش کرمان اظهار کرد: توسعه سواد رسانه‌ای به عنوان یکی از مهم‌ترین محورهای آموزش به عنوان تداوم فرایند یادگیری و از جمله اهداف این طرح است.

اسکندری نسب بیان کرد: برخی دانش‌آموزان کرمانی بدون پوشش تلویزیونی و اینترنتی هستند و برخی به رایانه، لپ‌تاپ و دستگاه‌های پخش‌کننده فیلم و صوت خانگی دسترسی ندارند.

مدیرکل آموزش و پرورش کرمان ادامه داد: راهبران آموزشی و تربیتی و معلمان داوطلب به منازل دانش‌آموزان اعزام می‌شوند. نکات بهداشتی در هنگام حضور در منازل توسط معلمان رعایت می‌شود.

او بیان کرد: از ظرفیت افراد باسواد خانواده به منظور تدریس خانگی به دیگر فرزندان استفاده می‌شود و دانش‌آموزانی که به هیچ کدام از فرصت‌های آموزشی مانند شبکه تلویزیونی، اینترنت، دستگاه‌های نمایش خانگی و غیره دسترسی ندارند، جدول بودجه‌بندی دروس با توضیحات، تهیه و در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش کرمان ادامه داد: بر اساس جدول بودجه‌بندی در بازه زمانی تعیین شده درسنامه خودآموز یا نیمه خودآموز به صورت مکتوب در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان افزود: دروس به صورت گام به گام و به زبان ساده و در قالب مثال‌های ساده و روان و بدون هزینه مالی ارائه می‌شود.

اسکندری نسب بیان کرد: اعزام هفتگی راهبر آموزشی با رعایت تمام نکات ایمنی و بهداشتی به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در این مناطق به همراه تجهیزات موردنیاز مانند تلویزیون، دستگاه پخش‌کننده و موتوربرق کوچک در مناطق سخت‌گذر روستایی و عشایری برای نمایش محتواهای آموزشی در دستور کار است.

او افزود: برای معلمان شاغل در مناطق محروم که محل سکونت آنها در شهرهای مراکز استان‌ها یا مجاور مراکز استان‌هاست، یک یا چند مدرسه با امکانات لازم در نظر گرفته شده که بتوانند از طریق تلفن و سایر وسایل ارتباطی با دانش‌آموزان در ارتباط باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: به منظور حمایت تخصصی از فرایند آموزش به‌خصوص در مناطق محروم یک مرکز پاسخگویی قابل اتکای دانش‌آموز و خانواده راه‌اندازی می‌شود که به سوالات درسی، علمی، بهداشتی و غیره دانش‌آموزان در طول ایام هفته از ساعت ۸ تا ۱۲ از طریق تماس تلفنی پاسخ دهد.

کد خبر 498496

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کرمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha