عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر تهران از ارسال نامه درخواست کمک هشت هزار میلیارد تومانی مدیریت شهری به دولت برای کمک به خسارت ناشی از کرونا خبر داد.

شهرداري تهران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، زهرا نژادبهرام با اشاره به کاهش ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی درآمد شهرداری تهران در پی شیوع ویروس کرونا، اظهار داشت: شهردار تهران و رئیس شورای اسلامی شهر تهران نامه‌ای را خطاب به رئیس جمهوری تنظیم و ارسال کردند.

وی با اشاره به تصویب کمک یکصد هزار میلیارد تومانی دولت به نهادها در پی بیماری کرونا، گفت: در این نامه درخواست ۸ هزار میلیارد تومان کمک از محل مصوب دولت برای کمک به خسارت ناشی از کرونا در شهر تهران درخواست شده است.

نژادبهرام عنوان کرد: در این نامه سه هزار میلیارد تومان کمک نقدی و بقیه به شکل وام و اوراق مشارکت جهت رفع مشکلات پایتخت درخواست شده است.

عضو هیات رییسه شورای شهر تهران ادامه داد: شهرداری در این مدت به جز هزینه برای نگهداشت شهر، چهل میلیارد تومان نیز برای ضدعفونی و مناسب‌سازی شهر برای بحران کرونا هزینه کرده است.

وی تاکید کرد: علاوه بر این در پی مشاهده ویروس کرونا تمام مراکز تفریحی و فرهنگی شهرداری تهران تعطیل بوده و درآمد آنان به صفر رسیده است.

نژادبهرام ادامه داد: ۸۰ درصد درآمد شهرداری تهران از حوزه شهرسازی از جمله درخواست پروانه ساخت و عوارض از زمان شیوع کرونا به حداقل رسیده است.

وی ادامه داد: موضوع ارزش افزوده شهر تهران به عنوان منبع درآمد پایدار شهر حدود ۴۰ درصد است که این درآمد نیز محقق نشده است.

نژادبهرام با یادآوری اینکه درآمد شهرداری تهران از حوزه پسماند و حمل و نقل عمومی نیز کاهش یافته است، گفت: کاهش درآمدها در حالی شکل گرفته که هزینه‌های شهرداری تهران و حقوق و دستمزد کاهش نیافته است.

۱۰۳ هزار نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم با شهرداری تهران در ارتباط کاری هستند و این نهاد بیش از ۶۷ هزار نفر کارمند دارد.

کد خبر 498443
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha