سه‌شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۴:۱۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: حسن قاضی مرادی که وجه همت اصلی خود را پرداختن به خلقیات ایرانیان قرار داده است تازه‌ترین کتاب خود با عنوان «کار و فراغت ایرانیان» را به بازار کتاب عرضه کرده است

به گزارش همشهری آنلاین این کتاب رساله که توسعه یافته مقاله بلندی از قاضی مرادی در روزنامه شرق است، به چیستی و چگونگی «کار» و «فراغت» و نیز چرایی آن‌ها در جامعه‌ ایرانی پرداخته است. برخی از مباحث کتاب عبارت‌اند از: کار در تمایز با زحمت و اشتغال، فراغت در تمایز با سرگرمی‌خواهی، بیگانگی کار و فقدان اشتیاق به کار، و بیگانگی فراغت و فرهنگ سرگرمی‌خواهی.

کتاب در دو فصل تدوین شده و از سوی انتشارت اختران ، در194 صفحه به قیمت2600 تومان عرضه می شود.

قاضی مرادی پیش از این کتاب‌های «در پیرامون خودمداری ایرانیان (چاپ چهارم)، استبداد درایران (چاپ دوم)، رساله دکتری فلسفه اثر کارل مارکس که با همکاری دکتر محمود عبادیان برگردان فارسی شده است را به همراه کتاب «تاملی بر عقب ماندگی ما» که نقد و ارزیابی کتاب دیباچه‌ای بر نظریه انحطاط ایران دکتر سید جواد طباطبایی است را عرضه کرده بود که چاپ سوم آن اینک به بازار کتاب عرضه شده است.

نوسازی سیاسی در عصر مشروطه ایران و در ستایش شرم دو کتاب دیگر قاضی مرادی‌اند که از سوی ناشر همیشگی آثارش (انتشارات اختران) به بازار کتاب عرضه شده است.
از قاضی مرادی دو کتاب «ملکم خان؛ نظریه پرداز نوسازی سیاسی صدر مشروطه» و فرهنگ گفت وگو نیز در تدارک انتشار است

کد خبر 49843

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز