مهم‌ترین راه برای در امان ماندن از ویروس کرونا رعایت بهداشت است. در این میان تمیز و ضدعفونی کردن خانه به ویژه پس از آلوده شدن یکی از اعضای خانواده به این ویروس اهمیت بسیار دارد.

وايتكس - نظافت - خانه‌داري - كرونا - ضدعفوني

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، استفاده درست و اصولی از مواد شوینده و ضدعفونی‌کننده برای از بین بردن میکروب‌ها بدون آسیب رساندن به سلامتی خود و خانواده‌تان امری ضروری است.

سطوحی که تماس با آن‌ها در خانه و محل کار بیشتر است باید بیشتر از دیگر نقاط ضدعفونی شوند. برای ضد عفونی کردن این سطوح ابتدا محل را با آب گرم همراه با صابون بشویید تا آشغال‌ها و گردوغبار آن زدوده شود. در مرحله بعد باید از ماده ضدعفونی‌کننده مانند مواد سفیدکننده (آب ژاول) استفاده کنید.

خواندن و پیروی از دستورالعمل‌های ایمنی در مورد هر محصولی که از آن استفاده می‌کنید اهمیت بسیاری دارد.

در ادامه چند نکته به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی مرکز کنترل و پیشگیری از امراض ایالات متحده آمریکا (CDC) برای استفاده ایمن و موثر از محصولات ضدعفونی‌کننده آورده شده که به شرح زیر است:

ـ هرگز مایع سفیدکننده را با آمونیاک یا هیچ ماده پاک‌کننده دیگری مخلوط نکنید.

ـ هنگام استفاده از مواد شیمیایی ضدعفونی‌کننده از دستکش‌های لاستیکی، چکمه‌ها و محافظ‌های چشم استفاده کنید.

ـ سعی کنید در بخار ناشی از این محصولات تنفس نکنید. در صورت استفاده از این محصولات در فضای بسته، درها و پنجره‌ها را باز بگذارید و اجازه دهید هوای تازه جریان داشته باشد.

ـ از سفیدکننده‌های خانگی معمول و بی‌بوی ۵ یا ۶ درصد طبق دستورالعمل‌ زیر استفاده کنید:

یک پیمانه مایع سفیدکننده معادل ۲۴۰ میلی‌لیتر را با ۵ گالن آب معادل ۱۸.۹ لیتر مخلوط کنید.

سطوح مورد نظر خود را ابتدا با آب و مواد شوینده معمول شست‌وشو دهید و به خوبی آبکشی کنید. سپس از مخلوط آب و مایع سفیدکننده برای ضدعفونی کردن سطح مورد نظر استفاده کرده و تا زمان خشک شدن آن با هوای آزاد از تماس با آن خودداری کنید.

از این روش می‌توانید علاوه بر سطوح مختلف پرتماس برای ضدعفونی کردن خریدهایی مانند قوطی‌های کنسرو نیز استفاده کنید.

کد خبر 498340

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha