یکشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۳
۰ نفر

ویروس کرونا برای رشد به میزبان زنده (حیوان یا انسان) نیاز دارد و نمی‌تواند در غذا رشد کند. تحقیقات نشان می‌دهد پخت‌وپز کامل ویروس را بکشد، زیرا فرایند گرمایی حداقل ۳۰ دقیقه‌ای با ۶۰ درجه سانتیگراد برای از بین بردن آن موثر است.

آشپزی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، احمدرضا اکرمی متخصص داخلی گفت: ویروس کرونا به طور مستقیم از طریق تماس با مایعات بدن فرد مبتلا مثل قطرات سرفه یا عطسه و به طور غیرمستقیم از طریق تماس با سطوح آلوده منتقل می‌شود.

وی اظهار کرد: این ویروس ممکن است چند ساعت روی سطوح زنده بماند. مواد ضد عفونی‌کننده خانگی می‌تواند آن را بکشد و تحقیقات در مورد شناسایی منبع شیوع بیماری و روش‌هایی که می‌تواند به مردم منتقل شود ادامه دارد.

اکرمی ادامه داد: افرادی که با تهیه و توزیع مواد غذایی سروکار دارند می‌توانند با سرفه، عطسه یا از طریق تماس دست آلوده این ویروس را به مواد غذایی منتقل کنند، بنابراین باید موارد بهداشتی به خصوص بهداشت دست‌ها را به دقت رعایت کنند.

این متخصص داخلی افزود: شست‌وشوی صحیح دست‌ها با آب و صابون قبل از تماس با غذای پخته و یا آماده برای خوردن، بعد از دست زدن و یا آماده کردن مواد غذایی خام، بعد از دفع زباله‌های حاصل از انجام کار، بعد از تمیز کردن وسایل استفاده‌شده، بعد از توالت، بعد از تمیز کردن بینی، عطسه کردن یا سرفه کردن، پس از خوردن یا آشامیدن یا سیگار کشیدن و بعد از دریافت یا پرداخت پول باید رعایت شود.

این پزشک تاکید کرد: صاحبان کسب‌وکارهای مرتبط با غذا و مواد غذایی باید برای پیشگیری از انتقال بیماری‌های عفونی به طور کلی و کروناویروس به طور خاص موارد بهداشتی را رعایت کنند.

کد خبر 498056

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha