شمار موارد ثابت‌شده عفونت با ویروس جدید کرونا بر اساس ارقام دانشگاه جانز هاپکینز به ۱۲۱۸۴۷۴ مورد و شمار تلفات به ۶۵۸۸۴ مورد رسید.

Catalonia

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، در همین حال در حالیکه فقط چهار هفته از شیوع کرونا در آمریکا گذاشته شده است، شمار موارد بیماری کووید-۱۹ در این کشور به ۳۱۱۵۴۴ مورد رسیده است.

همچنین شمار مرگ‌های مربوط به ویروس کرونا در جهان به ۶۴۷۵۳ مورد رسیده است. 

پنج کشوری بیشترین شمار موارد ثابت‌شده بیماری را دارند به ترتیب شامل آمریکا، اسپانیا، ایتالیا، آلمان و فرانسه می‌شوند. چین که اکنون در رده ششم از لحاظ شمار موارد عفونت قرار دارد، روز شنبه ۱۶ فروردین ۳۰ مورد جدید بیماری گزارش کرد که بیشتر از ۱۹ مورد در روز قبل آن است.

  • ماسک زدن در شمال ایتالیا اجباری می‌شود

مقامات در منطقه لومباردی در شمال ایتالیا که بدترین وضعیت از لحاظ شیوع ویروس کرونا را دارد، قانونی را به اجرا در آورده‌اند که بر اساس آن همه شهروندان مجبور خواهند هنگام بیرون بودن از خانه ماسک بزنند. آتیلیو فونتانا، رئیس منطقه لومباردی گفت در صورتی که مردم به ماسک دسترسی نداشته باشند، باید مدهان‌ها و بینی‌هایشان را با روسری یا دستمال گردن بپوشانند.

این قانون پس از آن اعلام می‌شود که تصاویر از شهرهای بزرگ ایتالیا شامل رم، ناپل، میلان و تورین افزایش شمار افرادی را نشان داد که در آب‌وهوای خوب روزهای اخیر مشغول گشت‌وگذار هستند.

این قانون تا ۱۳ آوریل زمان پایان یافتن قرنطینه عمومی در ایتالیا اعمال خواهد شد. 

در همین حال فشار بر بیمارستان‌ها در ایتالیا در حال کاهش است و نخستین کاهش در شمار تخت‌های پرشده بخش‌های مراقبت‌ویژه در روز شنبه ثبت شد( کاهش از ۴۰۶۸ به ۳۹۹۴ تخت در یک روز).

آنجلو بورلی، رئیس سازمان حفاظت مدنی ایتالیا گفت: «این خبر مهمی است چرا به بیمارستان‌ها امکان تجدید قوا را می‌دهد.» ایتالیا روز شنبه ۶۸۱ مورد مرگ جدید گزارش کرد که کمترین میزان افزایش روزانه تلفات در تقریبا دو هفته اخیر است.

  • پاندمی اتحادیه اروپا را تهدید می‌کند

نخست‌وزیر اسپانیا در مقاله‌ای در گاردین منتشر کرد هشدار داده که بقای اتحادیه اروپا در معرض خطر است و «طرح مارشال جدیدی برای اروپا لازم است» تا اقتصاد این قاره بازسازی شود. پدرو سانچز نوشت اروپا باید یک اقتصاد زمان جنگ به وجود آورد و مقاومت، بازسازی و و بازیابی اروپا را ترغیب کند. 

اسپانیا نیز ۶۴۷ مورد مرگ جدید در ۲۴ ساعت گذشته گزارش کرد که کمترین میزان افزایش روزانه قربانیان در ۹ روز گذشته است و شمار کل تلفات در این کشور به ۱۲۴۱۸ مورد رسید. همچنین این برای اولین بار در از ۲۸ مارس (۹ فروردین) در این کشور است که شمار مرگ‌های روزانه به زیر ۸۰۰ مورد رسیده است.

شمار کل موارد عفونت در اسپانیا در طول ۲۴ ساعت از ۱۲۴۷۳۶ مورد به ۱۳۹۷۵۹ مورد رسید. این افزایش پنج درصدی در شمار عفونت‌ها کمترین میزان افزایش روزانه از هنگام شروع این بحران در این کشور است.

  • سومین روز پیاپی کاهش موارد در آلمان

بر اساس گزارش انستیتوی دولتی رابرت کخ آلمان در روز یکشنبه ۱۷ فروردین با افزایشی ۵۹۳۶ مورد جدید بیماری کووید-۱۹ گزارش کرد که سومین روز پیاپی کاهش موارد جدید روزانه در این کشور را نشان می‌دهد و شمار کل موارد بیماری به ۹۱۷۱۴ مورد رسید.

کد خبر 498221

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha