دستورالعمل های مربوط به مراقبت برای مبتلا نشدن به ویروس جدید کرونا شکل جدیدی به خود گرفته است. تا پیش از این اعلام شده بود که زدن ماسک برای افراد عادی ضرورتی ندارد اما اکنون محققان توصیه به زدن ماسک در محیط‌های عمومی کرده‌اند.

ماسک

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از  ورج، تا پیش از این از سوی سازمان بهداشت جهانی و مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا اعلام شده بود که زدن ماسک برای افراد سالم ضرورتی ندارد و چه بسا ممکن است درصد ابتلا به ویروس را بالا ببرد اما حالا در این دستورالعمل تغییراتی ایجاد شده و زدن ماسک حتی از نوع تولید خانگی نیز ضروری عنوان شده است.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری میگوید تحقیقات اخیر نشان داده است که ویروس کرونا می تواند به راحتی از طریق صحبت کردن، سرفه و عطسه حتی از سوی افرادی که نشانههایی از بیماری ندارند، منتقل شود. به دلیل وجود شواهد تازه، کارشناسان توصیه کرده‌اند که افراد در صورت حضور در اماکن عمومی مانند فروشگاه‌ها یا داروخانه‌ها و محل‌هایی که رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی به دلیل ازدحام رعایت نمی‌شود، از ماسک روی صورت خود استفاده کنند تا درصد ابتلا به ویروس کرونا کمتر شود.

دکتر «کلیفورد میشل» استادیار دانشکده بهداشت عمومی جان هاپکینز بلومبرگ می‌گوید: به نظر می‌رسد که اگر یک فرد بیرون از محیط خانه و حتی در طول یک پیاده‌روی ساده در خیابان ماسک به صورت داشته باشد، بسیار بهتر از نداشتن آن است. به هر حال سعی ما بر کاهش حداکثری سرعت انتقال ویروس است و در این مسیر ماسک یکی از اساسی‌ترین ملزومات به حساب می‌آید.

رفتن به فروشگاه موادغذایی تا پیش از این یک امر عادی بود، اما حالا در کوران ویروس کرونا در جهان برای مردم کشورهای درگیر تبدیل به یک کار غیرمعمول و سخت شده است. برخی از افراد معتقدند که دستورالعل جدید برای اطمینان از سلامتی همه لازم است.

دستورالعمل های جدید در حالی می‌تواند راهگشا باشد که مقامات محلی نقش خود را برای کنترل گسترش این ویروس به خوبی ایفا کنند.

کد خبر 498191

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha