مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۹
۰ نفر

مدیرکل بهزیستی استان زنجان از آموزش ویژه کودکان کار در راستای پیشگیری از کووید ۱۹ خبر داد.

کودک کار

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمد محمدی مدیرکل بهزیستی استان زنجان بابیان این مطلب گفت: در این راستا علاوه بر کمک‌های خیرین برای تهیه پک‌های بهداشتی و ضدعفونی‌کننده، ۲۸ میلیون تومان برای تهیه وسایل بهداشتی و معیشتی به ۱۷۸ کودک کار در استان هزینه شده است.
 
محمدی با اشاره به اینکه تاکنون مورد ابتلایی از کودکان کار شناسایی‌شده در استان گزارش نشده است، اظهار کرد: همکاران اورژانس اجتماعی در سطح استان علاوه بر تأکید بر خانه ماندن کودکان و تذکر به خانواده‌های آن‌ها، آموزش‌های لازم را برای پیشگیری از ابتلا و جلوگیری از شیوع کرونا ویروس آموزش داده و جنبه‌های مختلف خطر برای این بیماری را گوشزد کردند.
 
او افزود: برای پیشگیری از ابتلا افراد در معرض آسیب یا آسیب‌دیده اجتماعی و مراجعه‌کننده به مراکز اورژانس اجتماعی به این بیماری نیز، قرنطینه ویژه اجتماعی ایجادشده و این بخش با کارکنان ویژه اداره می‌شود.

مدیرکل بهزیستی به توزیع وسایل بهداشتی توسط پایگاه‌های خدمات اجتماعی در مناطق آسیب خیز اشاره کرد و افزود: ۲۵۰ مورد اقلام معیشتی و بهداشتی توسط پایگاه‌های خدمات اجتماعی در بین اقشار آسیب‌پذیر در حاشیه شهر توزیع‌شده است و در شهرستان‌های تابعه نیز به‌منظور مراقبت و کمک به حفظ سلامت خانواده‌های تحت پوشش بسته‌های مواد غذایی و اقلام بهداشتی توزیع و مددکاران روش‌های پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا را به خانواده‌ها آموزش دادند.

او به فعالیت گروهای همیار زنان درزمینهٔ تولید ماسک اشاره کرد و خاطرنشان کرد: تعداد۲گروه همیار خیاطی زنان سرپرست خانوار، و ۲ شرکت تعاونی و موسسه خیریه امام رضا (ع) خط تولید کارگاه خیاطی خود را به تولید ماسک اختصاص داده و تا پایان سال ۲۱هزار ماسک توسط زنان سرپرست خانوار تولید و در اختیار شهروندان و مددجویان تحت پوشش قرارگرفته است.  

کد خبر 498042

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha