مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت: با شیوع ویروس کرونا در کشور برخی از واحدهای تولیدی تعطیل شده و درآمد بعضی از افراد کاهش یافته یا از بین رفته است که دولت به‌منظور حمایت از کسب‌وکار، راهکارهای مختلفی از جمله پرداخت بیمه بیکاری، اقساط تسهیلات بانکی و کمک‌های معیشتی را در نظر گرفته است.

مشاغل تعطیل

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، هادی ابراهیمی افزود: خانوارهایی که بدون هرگونه درآمد ثابت بوده و بر اساس شاخص‌های مختلف، کمترین درآمد را داشته‌اند و از مددجویان نهادهای حمایتی نباشند، مشمول دریافت کمک‌های معیشتی دولت و طرح خرید اعتباری خواهند بود.

وی اضافه کرد: اقشار آسیب‌پذیر بدون درآمد ثابت از جمله رانندگان تاکسی، اتوبوس، مینی‌بوس و کرایه‌های بین‌شهری، دست‌فروشان و کارگران فصلی روزمزد مشمول این امر می‌شوند.

قابل‌ذکر است اطلاعات مشمولان طرح معیشتی از طریق پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان کشور اخذشده و به‌منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی پیشگیری از شیوع بیماری کرونا نیاز به مراجعه حضوری به هیچ‌کدام از ارگان‌ها و سازمان‌های اداری نیست.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان اضافه کرد: برای حمایت از مشاغل و واحدهای تولیدی و خدماتی نیز حدود ۷۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی در نظر گرفته‌شده که دستورالعمل نحوه پرداخت آن پس از تصویب در ستاد ملی مقابله با کرونا متعاقباً اعلام می‌شود.

ابراهیمی از پرداخت بیمه بیکاری به‌عنوان یکی دیگر از راهکارهای دولت نام برد و گفت: با توجه به افزایش تعداد بیکاران در اثر رکود اقتصادی حاصل از شیوع بیماری کرونا، دولت ۵ هزار میلیارد تومان برای بیمه این افراد اختصاص داده است و به‌منظور تسهیل دربرقراری بیمه بیکاری، سامانه متمرکز ثبت‌نام بیکار شدگان دارای بیمه سازمان تأمین اجتماعی توسط وزارت تعاون و کار راه‌اندازی و فرایند بررسی تسهیل شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت: افراد بیمه‌شده سازمان تأمین اجتماعی که در اثر شیوع کرونا بیکار شده‌اند می‌توانند در سامانه بیمه بیکاری به نشانی bimebikari.mcls.gov.ir ثبت‌نام کنند.

وی اظهار کرد: تمامی فرایندهای مذکور به‌صورت الکترونیک انجام‌شده و متقاضیان از هرگونه مراجعه حضوری اجتناب کنند.

کد خبر 497977

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha