شهردار تهران گفت: طی شیوع کرونا در پایتخت، گرمخانه‌های تهران ماهانه ۶۶ هزار نفر روز پذیرش داشته‌اند.

حناچي در شوراي شهر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، پیروز حناچی شهردار تهران در جریان دویست و ششمین جلسه شورای شهر تهران به منظور ارائه گزارشی از فعالیت‌های شهرداری در راستای مبارزه با کرونا در صحن شورای شهر تهران حاضر شد، گفت: از زمانی که به طور رسمی اپیدمی کرونا در پایتخت اعلام شد، ستاد کرونای شهرداری تهران فعال و اقداماتی از همان ابتدا آغاز و در ستاد بحران شهرداری ۵ کمیته مختلف شکل گرفت.  

شهردار تهران با اشاره به تصمیمات این ستاد، گفت: بکارگیری ۲۰ هزار نیروی خدماتی آموزش‌دیده برای ضدعفونی شهر، ارائه خدمات آموزشی در ۳۰۰ سرای محله، تولید بیش از هزار محتوای اموزشی و اطلاع‌رسانی در موضوع کرونا، توزیع ۴۰ هزار بسته بهداشتی به نیازمندان و مددجویان و اقامت و پذیرش ماهانه ۶۶ هزار نفر روز در گرمخانه های تهران از اقداماتی بود که در این مدت انجام شد.  

او ادامه داد: تا کنون در گرمخانه‌های پایتخت یک مورد ابتلا به کرونا نیز گزارش نشده است.

حناچی با بیان  اینکه مردم را تشویق کردیم در خانه بمانند و باید تمهیدات آن فراهم می‌شد، تصریح کرد: ما نیز به سهم خود تلاش کردیم و از ظرفیت‌هایی که در سال‌های قبل به صورت آزاد داشتیم آنلاین در اختیار مردم قرار دادیم و ۱۴ کنسرت آنلاین روزانه در برج میلاد پخش شد و برخی از آنها رکورد استفاده از وب را زد.  

شهردار تهران با بیان اینکه ۲۵۰ میدان میوه و تره بار تنها با یک روز تعطیلی در ایام عید فعال بودند گفت: این میادین روزانه با ۱۰هزار لیتر مواد ضدعفونی می شوند و ۶هزار و ۷۹۰ کارمند و کارگر به صورت روزانه غربالگری می شوند. در نظرسنجی ها ۷۱ درصد مراجعین از میادین رضایت داشتند و این یکی از نقاط مثبت شهرداری تهران در حوزه میادین است.  

او با اشاره به اطمینان دولت برای تامین میوه در میادین میوه و تره بار گفت: فروش مجازی در ۱۲ میدان میوه و تره بار آغاز شده است و ۴۲ فروشگاه شهروند نیز با ۳۵۰۰نیروی فعال در حال فعالیت هستند و در روزهای پایانی سال نیز ۸ فروشگاه به صورت شبانه روزی سرویس دهی داشتند. طرح فاصله گذاری اجتماعی و توزیع روزانه دستکش و ماسک نیز در این فروشگاه ها در حال انجام است.  

حناچی به فعالیت های ناوگان حمل و نقل عمومی نیز اشاره کرد و گفت: ضدعفونی روزانه ۵هزار دستگاه اتوبوس، ۶۰هزار تاکسی و ۱۵۰۰ واگن مترو نیز در دستور کار بود. در روزهای اخر تعداد اتوبوس ها و مترو را با توجه به تعداد مراجعین کاهش دادیم و تعداد سرفاصله حرکت افزایش یافت.  

او به آماده شدن ۵۰ سوله مدیریت بحران به عنوان سوله های پشتیبانی برای قرنطینه نیز اشاره کرد و ادامه داد: دو خط مستقیم ۱۳۷ و ۱۳۶ صرفا برای گزارش دهی کرونا راه اندازی شد.  

شهردار تهران همچنین به تعطیلی تفکیک پسماند اشاره کرد و گفت: با این اقدام پسماند شهر مجدد به بالاتر از ۷هزار و ۲۰۰ تن رسید. در تلاش هستیم در این شرایط بتوانیم باز هم تفکیک از درب منازل را آغاز کنیم. زباله های عفونی بیمارستان ها نیز از ۸۰ به ۱۰۰ تن در روز افزایش یافت.

حناچی با اشاره به توزیع ۶۰ هزار دستکش و ماسک بین پاکبانان گفت: تاکنون مورد ابتلا به کرونا در بین این قشر نیز نداشتیم. همچنین سه هزار کارگر با پرداخت حقوق به مرخصی یک ماهه رفتند و با همکار بنیاد مستضعفان کمک هایی نیز انجام شد.  

او ادامه داد: بیش از ۵۳ هزار متر مربع اکران های محیطی انجام شد. همچنین نسخه جدید اپلیکیشن تهران من در شرایط کرونایی اماده و ارسال پیامک هشدار به رانندگان در سطح شهر انجام شد.  

شهردار تهران گفت: بیش از ۱۴۴۲ مکان ورزشی و ۲۲۶۹ بوستان تعطیل و بیش از ۱۰۰۰ ویدئو کنفرانس اجرا شد.  

حناچی گفت: ضدعفونی ۵ هزار نقطه از شهر و آماده باش ۲۰۰ اکیپ آتش نشانی نیز در این مدت از دیگر اقدامات انجام شده بود. ارائه مشاوره رایگان با سامانه ۱۸۸۲ نیز فراهم شد.  

او همچنین به کاهش ۲ هزار و ۵۰ میلیاردی درآمد در شهرداری تهران در پی شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: همکارانم در تلاش برای حل این مساله هستند.  

حناچی به اقدامات بین المللی صورت گرفته گفت: با کلانشهرهای کشور جلساتی داشتیم و از انها نیز درخواست کردیم از ظرفیت های خود برای ارتباط با شهرهای جهان استفاده کنند چرا که ما با دو ویروس تحریم و کرونا در حال جنگ هستیم.  

حناچی با بیان اینکه همدردی ما با مردم چین و ویدئو مپینگ که برای شهر ووهان در برج آزادی انجام شد باعث شد شهردار پکن از ما تشکر کنند گفت: با این شعار که "ما فراموش نمی کنیم کسانی را که در روزهای سخت مارا فراموش نکردند، بخش عظیمی از کمک ها را ارسال کردند. کمک های بهداشتی به وزارت بهداشت ارسال شد و یک دستگاه امحا زباله های بیمارستانی با ظرفیت ۸۰۰ کیلو در ساعت نیز در حال حمل به ایران است و خیلی بیشتر از آنچه که ما کمک کردیم در شرایط کرونایی به ما کمک کردند.  

او گفت: معتقدم به قول شهید سلیمانی در هر بحرانی یک فرصت نهفته است ومهم این است که برنامه ریزی کنیم و نترسیم.  

حناچی در پایان گفت: کار غربالگری در داخل شهرداری تهران آغاز شده است و ۶۰ هزار نفر غربالگری می شوند و در درجه اول نیروهای عملیاتی غربال می شوند و سپس سایر نیروها غربالگری خواهند شد. همچنین غربالگری تهران برای شناسایی و تشخیص بیماران مبتلا به کرونا با شهرداری مناطق و سراهای محلات در حال انجام است.

کد خبر 497967
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha