در اولین روز آغاز رسمی سال کاری ۹۹ و با وجود طرح فاصله گذاری اجتماعی، حضور شهروندان در معابر شمال شرق تهران افزایش نسبی داشته است.

اصناف

همشهری آنلاین- پریسا نوری: مشاهدات خبرنگار همشهری محله از برخی معابر محدوده شمال شرق پایتخت حاکی از این است که خیابان‌ها به نسبت روزهای عادی خلوت‌تر است اما در مقایسه با تعطیلات هفته گذشته تردد خودروها و شهروندان بیشتر شده است که به نظر می‌رسد با آغاز فعالیت ادارات، دفاتر دولتی و بانک‌ها این موضوع عجیبی نیست. در حوزه اصناف هم، بجز داروخانه‌ها، فروشگاه‌های مواد غذایی و سایر اصنافی که فعالیت‌شان در این روزها مجاز است، بیشتر مغازه‌های این محدوده از پایتخت به ویژه در راسته‌های تجاری هفت حوض و شمیران‌نو تعطیل هستند و فقط برخی فروشگاه‌های غیرضروری تک و توک کرکره‌ها را بالا کشیده‌اند. «فرهادی» صاحب فروشگاه لوازم یدکی موتورسیکلت در میدان رسالت که به گفته خودش بعد از ۲ هفته اولین بار است که مغازه‌اش را باز کرده، درباره چرایی آغاز فعالیتش با اشاره به اجناسی که در قفسه‌های مغازه چیده می گوید: «بیشتر اینها را چکی خریده‌ام و چند روز دیگر موعد چک‌ها می‌رسد و حسابم خالی است. آیا دولت که اصرار به تعطیلی مغازه‌ها دارد پاسخگوی چک‌های ما هست؟»
صاحب دفتر فنی و کامپیوتری در خیابان فرجام هم درباره چرایی آغاز فعالیتش در این روزهای بحرانی شیوع کرونا می‌گوید: «طبق اطلاعیه اصناف فعالیت ما قانونی است و اجازه داریم تا ساعت ۱۶ دفتر را باز نگه داریم.»

  • کرکره‌های نیمه باز

در یکی از خیابان‌های فرعی محله نارمک صاحب مغازه قهوه‌فروشی کرکره‌اش را نیمه باز گذاشته و مشغول آسیاب کردن قهوه برای مشتری است. از او که بعد از راه انداختن کار مشتری، نگران از سر رسیدن ماموران اطراف و پیاده رو را می‌پاید درباره چرایی باز بودن فروشگاه به انواع نوشیدنی‌ها، شکلات‌های خارجی و ... اشاره کرده و میگوید: «از هفته پیش مغازه را باز کردم. دلیلش هم این است که اجناسم جزو مواد غذایی هستند و تاریخ مصرف دارند، ولی ماموران اصناف بی توجه به حرف‌هایم اخطار دادند که مغازه‌ام را پلمب می‌کنند.»

کد خبر 497692

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha