بازار «رانجیس»، بزرگترین بازار مواد غذایی در اروپا سردخانه خود را در پاریس به نگهداری تابوت‌های اجساد جان‌باختگان ناشی از ابتلا به بیماری کووید-۱۹ اختصاص داده است.

سردخانه فروشگاه مواد غذایی، محل نگهداری اجساد کرونایی در فرانسه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرگزاری فرانسه، دفتر مرکزی پلیس فرانسه در بیانیه‌ای اعلام کرده که نخستین تابوت‌ها از روز جمعه در این سردخانه جای گرفته و خانواده‌های جان باختگان می‌توانند از روز دوشنبه به آنها دسترسی داشته باشند.

این بازار همزمان با این اقدام، به فعالیت اصلی خود و فروش مواد غذایی نیز ادامه می دهد.

سردخانه رانجیس، ظرفیت ۸۰۰ تا یک هزار تابوت را دارد.

رئیس پلیس پاریس گزارش داده است که این اقدام برای کاهش فشار شدیدی که بر سازمان دهندگان سردخانه ها وجود دارد، ضروری بود. این مقام پلیس گفته که پیش بینی می شود این بحران برای چندین هفته ادامه یابد.

به گفته پلیس فرانسه، پاریس، بیشتر از دیگر مناطق فرانسه از اپیدمی ویروس کرونا متاثر شده است. تابوت های قربانیان از این سردخانه به قبرستان های فرانسه و یا خارج از این کشور انتقال داده می شوند.

  • هشدار فرانسه نسبت به عوارض جانبی برخی داروهای کمک درمانی کرونا

یورونیوز هم نوشت: نهاد نظارتی بر سلامت فرانسه نسبت به عوارض جانبی داروهایی که برای مقابله با مالاریا و ایدز به کار می‌روند و در کنترل بیماری کرونا نیز اثر دارند، هشدار داد.

به گفته این نهاد نظارتی سه نفر از مبتلایان به کووید-۱۹ که سرخود این داروها را مصرف کرده‌اند، تاکنون جان باخته‌اند. بیش از ۳۰ مبتلای دیگر نیز با عوارض جانبی حاد این داروها روبرو شده‌اند.

بر اساس گزارش این نهاد نظارتی، داروی «هیدروکسی کلروکین» با نام تجاری به «پلاکونیل» که در اصل برای درمان مالاریا و همچنین برای درمان روماتیسم‌های مفصلی به کار می‌رود، اثرات جانبی سوئی بر روی برخی از مبتلایان به کرونا  داشته است.

آژانس ملی نظارت بر سلامت ساختار پزشکی فرانسه در پی ادعای یکی از متخصصین عفونی این کشور این گزارش را منتشر کرده است.

دیدیه رائول، پروفسور و رئیس موسسه عفونت‌های خاورمیانه‌ای مقیم شهر مارسی مدتی است با انتقاد از سخنان مقامات وزارت بهداشت این کشور تاکید می کند هیدروکسی کلروکین تاثیر فراوانی بر بهبود بیماران مبتلا به کووید-۱۹ دارد.

با این حال آژانس ملی نظارت بر سلامت ساختار پزشکی می گوید حتی این دارو هم نمی‌تواند بدون تجویز پزشک از سوی مبتلایان به کووید-۱۹ مصرف شود.

هم چنین این نهاد دولتی فرانسه تاکید کرد که ترکیب آنتی بیوتیک آزیترومایسین و داروی ضد ویروس ایدز به نام کالترا به دلیل عوارض جانبی که دارد نباید بدون دستور پزشک برای بیماران مبتلا به کووید-۱۹ مصرف شود.

تا این لحظه، شمار جان‌باختگان کرونا در فرانسه به ۶هزار و ۵۲۱ نفر رسیده است. در مجموع، ۸۳ هزار و ۳۱ نفر به کرونا مبتلا شده و ۱۴ هزار و ۱۳۸ نفر هم بهبود یافته اند.

اگر چه مقام‌های فرانسوی می‌گویند که شمار بیماران کووید-۱۹ در این کشور که در وضعیت بحرانی قرار دارند، کاهش یافته است، اما در زمان حاضر فرانسه پس از ایتالیا و اسپانیا بالاترین آمار جان‌باختگان کرونا در اروپا را دارد.

کد خبر 497688

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha