چهارشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۹:۴۴
۰ نفر

گروه ورزشی: آخرین رویارویی قطبی و قلعه‌نویی به جام ملت‌های آسیا در سال گذشته برمی‌گردد.

آنجا که تیم‌ملی ایران با شکست برابر ضعیف‌ترین کره جنوبی‌ چند سال اخیر از دور رقابت‌ها کنار رفت. افشین قطبی در آن مقطع دستیار پیم وربیک بود.

حالا پس از گذشت یک سال این افشین قطبی است که در شرایطی مشابه قلعه‌نویی قرار گرفته است. با این تفاوت که امیر با شکست برابر کره‌جنوبی سرمربیگری تیم‌ملی را از دست داد و این بار قطبی در پرسپولیس همه چیز را در سایه نتیجه دیدار تیمش با مس کرمان می‌بیند. از این حیث هیجان لیگ هفتم امروز در کرمان به اوج خواهد رسید.

مصاف دو مربی از هر لحاظ جالب توجه است. افشین قطبی که یک بار طبق نظرسنجی مردمی در برنامه ۹۰ محبوبیت خودش را به رخ قلعه‌نویی کشانده است، در کرمان چاره‌ای جز شکست قلعه‌نویی ندارد.

نیاز پرسپولیس به کسب ۳ امتیاز، در حالی خوشبین‌ترین هواداران این تیم را با نگرانی روبه‌رو کرده که مس در کرمان بسیار سخت شکست می‌خورد. ضمن اینکه تیم قلعه‌نویی مدعیان بزرگی را متوقف کرده یا شکست داده است.

نگاهی به نتایج مس کرمان به خوبی نشان می‌دهد که امیر قلعه‌نویی در بازی‌های سخت خود و روزهای دشوارش بازی را واگذار نکرده است.

در همین حال پرسپولیس نیز به دنبال پیروزی هفته بیست و هشتم خود برابر ملوان شرایط روحی خوبی را تجربه می‌کند. دیدار این دو تیم از این جهت سخت خواهد بود که قلعه‌نویی دوست ندارد برای دومین بار قطبی را روی نیمکت برنده ببیند؛ یک بار به عنوان دستیار و این بار در قامت سرمربی پرسپولیس.

قطبی: اگر ببریم، شانس اول قهرمانی هستیم

افشین قطبی، مس کرمان را یکی از بهترین‌های لیگ می‌داند. سرمربی پرسپولیس در این باره توضیح می‌دهد: «مس کرمان فوتبال را خیلی خوب بازی می‌کند. آنها هجومی‌اند و این مسئله، ایده‌آل ما خواهد بود. چون پرسپولیس برابر تیم‌هایی که با آهنگ هجومی بازی می‌کنند، نمایش بهتری ارائه خواهد داد.»

قطبی ضمن نگرانی از شرایط زمین مسابقه ادامه می‌دهد: «تنها نگرانی من زمین بازی است. شنیده‌ام که وضعیت خوبی ندارد. امیدوارم این خبر صحت نداشته باشد. چون ما به کسب این ۳ امتیاز سخت نیازمندیم.»

وی درباره شانس قهرمانی پرسپولیس تأکید می‌کند: «هنوز هم پای حرف خودم ایستاده‌ام. ما برای قهرمانی شانس زیادی داریم و به جرأت می‌گویم اگر این دیدار را با برد پشت‌سر بگذاریم، شانس نخست قهرمانی خواهیم بود.»

سرمربی پرسپولیس که طی هفته‌های اخیر حاشیه‌های فراوانی تیمش را دربر گرفته است، درباره وضعیت فعلی سرخ‌ها ابراز امیدواری می‌کند.

قطبی می‌گوید: «طی یک هفته اخیر تیمم در فضای خوبی تمرین کرده و به نظرم حاشیه‌ها خیلی کمتر شده است. در واقع ما قصد داریم با پیروزی برابر مس کرمان به ۵ بازی خانگی خودمان با خیالی آسوده نگاه کنیم.»

غایبان دو تیم

پرسپولیس در هفته بیست‌ونهم از رقابت‌های لیگ‌برتر در حالی به مصاف مس کرمان می‌رود که احسان خرسندی و ماته دراگچوویچ را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد.

این در حالی است که محمد نصرتی هم به علت ۳ اخطاره شدن نمی‌تواند پرسپولیس را همراهی کند. اما از سویی دیگر پژمان نوری که هفته گذشته برابر ملوان بازی نکرد، در این دیدار پرسپولیس را همراهی خواهد کرد.

گفته می‌شود قطبی از عملکرد مسعود زارعی نیز رضایت دارد و به احتمال فراوان از این بازیکن در بازی امروز به صورت ثابت استفاده می‌کند. نبی‌الله باقری‌ها و سپهر حیدری نیز مدافعان میانی سرخ‌ها خواهند بود و مهدی واعظی هم که هفته گذشته برابر ملوان گلی دریافت نکرد به احتمال فراوان در بازی با مس در درون دروازه پرسپولیس می‌ایستد.

در تیم قلعه‌نویی نیز مصدومیت حمیدرضا رجبی، رضا غنی‌زاده و سیسکو مدافع خارجی مس کرمان نگرانی‌هایی را ایجاد کرده است.

پرسپولیس در حال حاضر با کسب ۴۵ امتیاز در جایگاه سومی جدول لیگ‌برتر قرار دارد و مس کرمان نیز با ۱۰ امتیاز کمتر نسبت به حریف امروزش جایگاه یازدهمی را به خود اختصاص داده است.

کد خبر 49756

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز