مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۱
۰ نفر

 ندوشن یکی از شهرهای قدیمی استان یزد تاکنون ( ۱۶ فروردین) شهر بدون کرونا بوده که این مهم حاصل همبستگی مردم این دیار است.

ندوشن

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از مهر، ویروس کرونا این روزها در تمام مناطق استان یزد جولان می‌دهد و حتی بسیاری از روستاها را نیز درگیر کرده است.

آمار مبتلایان به این ویروس در حالی در استان یزد از مرز ۱۲۰۰ نفر گذشته که یکی از مهمترین و پرجمعیت‌ترین شهرهای این استان، به عنوان شهر بدون کرونا شناخته شده و تاکنون هیچ‌یک از اهالی آن مبتلا نشده‌اند.

مردم ندوشن از توابع شهرستان میبد در استان یزد، در روزهای مبارزه با کرونا با یک همبستگی مثال‌زدنی و فعالیت و همکاری همه فرهیختگان و فعالان اجتماعی توانستند نسبت به همه کشور، پیشتاز در قرنطینه شهر و دیار خود باشند و کرونا را شکست دهند.

مردم این دیار کویری از همان ابتدای شیوع کرونا در یزد با حضور در خانه‌های خود و تردد کمتر در سطح شهر و رعایت همه نکاتی که توسط کادر بهداشت و درمان استان مطرح می‌شد،  موفق شدند زنجیره شیوع این ویروس را قطع کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد در این زمینه گفت: تاکنون مورد مثبتی از بیماری کرونا در شهر ندوشن گزارش نشده است.

«محمود نوری شادکام» با قدردانی از مردم این دیار اظهار کرد: اگر همه مردم توصیه‌های پزشکان را جدی می‌گرفتند، میزان شیوع در استان به طور قطع کاهش می‌یافت.

وی افزود: اکنون نیز اگر مردم توصیه‌ها را جدی نگیرند، با موج جدیدی از شیوع مواجه خواهیم بود و آن‌گاه می‌توان گفت که فاجعه‌ای در راه خواهد بود.

بر اساس سرشماری سال ۹۵، جمعیت شهر ندوشن بیش از ۲۳۵۰ نفر است و حدود ۷۹۰ خانوار در این شهر زندگی می‌کنند.

کد خبر 497553

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha