رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان قزوین اعلام کرد: هنوز به‌صورت مستقیم خسارتی به صنوف وارد نشده ولی از اینجا به بعد ممکن است مقداری متضرر شوند که از مالکان واحدهای صنفی تقاضا داریم ملاحظه مستأجران را داشته باشند.

واحدهای صنفی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، سعید نبیل، رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان قزوین با اشاره به اینکه کسب‌وکارها به ۲ بخش واحدهای صنعتی و صنفی تقسیم‌بندی می‌شوند، اظهار کرد: صنوف در استان قزوین تا پایان سال فعالیت داشتند و در چند روز اخیر فعالیت آنان متوقف شده است.

وی ادامه داد: هنوز به‌ صورت مستقیم خسارتی به صنوف وارد نشده ولی از اینجا به بعد ممکن است مقداری متضرر شوند که تقاضا داریم محدودیت‌های مالیاتی رفع شود و مالکان واحدهای صنفی نیز ملاحظه مستأجران را داشته باشند؛ امیدواریم با همکاری مردم به زودی شاهد ریشه کن شدن این بیماری باشیم و خسارت‌ها سنگین‌تر نشود.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان قزوین با اشاره به اینکه واحدهای صنعتی غیرضروری تا پانزدهم فروردین توقف تولید داشتند، افزود: در ایام عید عمده واحدهای صنعتی تعطیل بودند و تعداد محدودی فعالیت می‌کردند که از آن‌ها خواستیم تا پانزدهم فروردین ماه فعالیت خود را متوقف کنند.

در واحدهای تولیدی نگران تعدیل نیرو هستیم

وی افزود: در واحدهای تولیدی نیز نگران تعدیل نیروی انسانی توسط مدیران آن‌ها هستیم و امیدواریم با آغاز دوباره فعالیت، واحدهای تولیدی کمترین آسیب را داشته باشند.

نبیل اضافه کرد: اقلام بهداشتی شامل مواد ضدعفونی‌کننده به میزان کافی و لازم در سطح استان توزیع شده است و اکثر داروخانه‌ها و تجهیزات پزشکی اقلام را عرضه می‌کنند؛ همچنین مواد ضدعفونی‌کننده کافی در اختیار دستگاه‌های اجرایی، نیروی انتظامی، بازرسان و عوامل جایگاه‌های عرضه سوخت قرار گرفته است.

وی بیان کرد: در تأمین دستکش محدودیت جدی داشتیم که با دریافت سهمیه از یک شرکت تولیدی مشکل رفع شد؛ در روزهای اخیر ۲۰۰ هزار و ماسک مخصوص به‌صورت رایگان تأمین و در سطح بیمارستان‌ها عرضه کردیم.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان قزوین اشاره کرد: در استان قزوین ۴ واحد صنعتی مشغول تولید ماسک هستند و مقرر شده یک واحد دیگر نیز به این واحدها افزوده شود و در حال صدور پروانه بهره‌برداری است؛ همچنین ۳۵ واحد کارگاهی کوچک خودجوش مردمی نیز برای تولید ماسک وارد میدان شدند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر دستکش حریر ایران به‌صورت انبوه تولید و به کل کشور عرضه می‌شود، با توجه به اینکه تولیدات این شرکت زیر نظر وزارت بهداشت است توانستیم از معاونت غذا و دارو سهمیه استان را دریافت و در سطح مراکز درمانی، داروخانه‌ها و مراکز تجهیزات پزشکی توزیع کنیم.

نبیل تأکید کرد: به میزان قابل توجهی ضدعفونی‌کننده به سایر استان‌ها ارسال می‌شود چراکه نیاز استان قزوین به طور کامل تأمین شده است ولی در حوزه ماسک محصولی به خارج از استان نداشتیم چراکه هنوز در داخل استان کمبود وجود دارد و با راه‌اندازی واحدهای جدید در تلاش هستیم تا نیاز قزوین را به صورت کامل برطرف کنیم.

فعالیت ۸ شرکت دانش‌بنیان برای تولید اقلام بهداشتی

وی در خصوص جایگاه شرکت‌های دانش‌بنیان بیان کرد: حدود ۸ واحد دانش‌بنیان استان قزوین مواد ضدعفونی‌کننده تولید می‌کنند و این برای ما مزیت محسوب می‌شود، با توجه به اینکه این شرکت‌ها حجم تولید بالایی دارند کمک می‌کنیم تا محصولات تولید شده خود را نیز در دیگر استان‌ها عرضه کنند. باید بگوییم شرکت‌های دانش‌بنیان در حال پیگیر صادرات محصولات خود به دیگر کشورها نیز هستند که جای خوشحالی است.

صنوفی که همراهی نکنند پلمب خواهند شد

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان قزوین با اعلام اینکه توقف فعالیت‌های صنفی غیرضرور را در دستور کار داریم، بیان کرد: تعداد محدودی از صنوف مقاومت دارند برای همین امر بازرسان این سازمان با مشارکت فرمانداری، تعزیرات حکومتی و نیروی انتظامی به‌صورت میدانی بازدید دارند و اگر واحدهای صنفی تعطیل نکرده باشند در ابتدا تذکر داده می‌شود و اگر رعایت نکنند واحد پلمب خواهند شد.

وی اظهار کرد: در حال حاضر در مرحله نخست همه واحدهای صنفی را با تذکر لسانی دعوت می‌کنیم تا همراهی لازم را داشته باشند ولی اگر تذکرات و پیگیری‌ها مورد توجه قرار نگیرد قطعاً مواجهه سخت‌تری را شاهد خواهند بود و برخورد قضایی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

نبیل با اشاره به اینکه استقبال مردم از سامانه‌های خرید اینترنتی در استان مطلوب بوده است، گفت: در حال حاضر پنج سامانه فروش اینترنتی در حال فعالیت هستند، همچنین سامانه میوه تنظیم بازار نیز پیش از نوروز فعالیت خود را آغاز کرده است. تلاش می‌کنیم تا تعداد فروشندگان اینترنتی را افزایش دهیم تا مردم بدون خروج از منزل اقلام مورد نیاز خود را در منزل تحویل بگیرند.

کد خبر 497536

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha