چهارشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۲۰:۲۰
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: مدیر کل تدوین ضوابط و مقررات شهرداری تهران، با اشاره به این که از سال 85 نرخ عوارض صدور پروانه در تهران تغییر نکرده است، گفت:

بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران، در سال 87 تعرفه عوارض تراکم برای ساختمان های مسکونی، کاهش خواهد یافت.
مهندس فرزان شیروان بیگی، مدیر کل تدوین ضوابط و مقررات معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، در گفت و گو با خبرنگار سما، با بیان این مطلب گفت: 2 سال است که قیمت های عوارض صدور پروانه مسکن در تهران تغییری نکرده است و بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر، در سال 87 هم  تعرفه عوارض ساختمان های مسکونی که مقررات مربوط به راه پله و آسانسور استاندارد را رعایت کرده باشند، نه تنها افزایش ندارد، بلکه کاهش نیز خواهد داشت.

وی با بیان این که عوارض شهرداری، عملا تاثیری در افزایش قیمت مسکن نداشته است، افزود:  پروژه ای در شرکت پردازش و برنامه ریزی شهرداری تهران، در حال انجام است که شاخص های تاثیر گذار بر قیمت املاک و تغییرات آن را مطالعه می کند و بر اساس اعلام این شرکت، 140 شاخص برقیمت املاک تاثیر گذار است.

شیروان بیگی در ادامه گفت: هم اکنون، این شاخص ها در حال بررسی هستند و میزان تاثیر گذاری هریک از آن ها بر قیمت املاک، پیش بینی می شود.

مدیر کل تدوین ضوابط و مقررات شهرسازی شهرداری تهران، متغیرهای موثر بر قیمت املاک را به دوسته تقسیم کرد و گفت: بخش عمده ای از این شاخص ها به شرایط عمومی کشور مانند اقتصاد و مسائل فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و حتی بین المللی مربوط است و قسمت کوچکی از آن مربوط به مسائل محلی، شهر و شهرسازی است.

وی افزود: تغییراتی که مربوط به بخش شهر و شهرسازی است ملموس تر و آن بخش که به شرایط کلان جامعه مرتبط است، غیر قابل پیش بینی بوده و در حال شناسایی و مطالعه است، که پس از پایان این مطالعات، بر اساس این شاخص ها، تشخیص قیمت های روز و تغییرات آن راحت تر می شود.

شیروان بیگی در ادامه اظهار کرد: به هر حال ما نیاز داریم تا این مطالعات به صورت روزانه، هفتگی و ماهانه به طور مستمر انجام شود.

کد خبر 49739

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز