وزیر خارجه در پی اظهارات ترامپ مبنی بر هشدار به ایران گفت ایران آغازگر جنگ نخواهد بود اما به آغازگر آن درس‌هایی خواهد داد.

ظریف

به گزارش همشهری آنلاین، محمد جواد ظریف در پاسخ به ادعاهای ترامپ در صفحه توئیتراش نوشت:

« توسط آتش‌افروزان جنگ گمراه نشو، دوباره، دونالد ترامپ، ایران دوستانی دارد؛ کسی نمی‌تواند میلیون‌ها «حلقه نیابتی» داشته باشد. برخلاف آمریکا که به طور مخفیانه دروغ گفته، تقلب کرده و ترور می‌کند، ایران فقط، آشکارا،اقداماتی دفاعی دارد. ایران هیچ جنگی را آغاز نمی‌کند، اما به آن‌ها که این کار را می‌کنند، درس‌هایی می‌دهد».

اظهارات وزیر امور خارجه کشورمان در پی این مطرح می‌شود که رئیس جمهور آمریکا روز گذشته در صفحه توییترش نوشت: بر اساس اطلاعات موجود و باوری که وجود دارد، ایران یا حلقه‌های نیابتی آن در حال برنامه‌ریزی یک حمله مخفیانه علیه نظامیان آمریکا یا دارایی‌های آن در عراق هستند»، گفت: اگر این اتفاق بیافتد، ایران واقعا هزینه گزافی خواهد پرداخت.

به گزارش ایسنا، او همچنین در کنفرانس مطبوعاتی‌اش گفت: این یک هشدار حمله نیست. من به آن‌ها هشدار می‌دهم. تفاوت زیادی وجود دارد. من می‌گویم اگر کاری انجام دهند که به نظامیان ما آسیبی بزند، بهایش را خواند پرداخت.

کد خبر 497121

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کارشناس سیاسی IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
    5 3
    در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ترامپ دارد پیش دستی میکند و در واقع ایران را میترساند که حمله ای به نیروهای آمریکایی نکند که ممکن است در انتخاب مجدد ترامپ تبعات منفی داشته باشد اما برعکس تا جاءیکه ممکن است ایران باید انتخابات آمریکا و آرای ترامپ را به چالش بکشد زیرا صدرصد و بدون تردید اگر ترامپ در دوره دوم رای بیاورد به ایران حمله نظامی خواهد کرد او دیگر چیزی ندارد که بخواهد از دست بدهد و جبران چهارساله اول را از ایران میگیرد مقامات کشور هوشیار باشند ترامپ در دور دوم بمراتب خطرناکتر از حال کنونی است.
  • DE ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
    5 10
    همانگونه که اوباما با تهدیدوچنک ودندان نشاان دادن بدون شلیک حتی یک گلوله انرژی هسته ای رابه کما برد ترامپ هم میخواهد به همان شیوه عمق استراتژیک مارا بگیرد,بلوف,بلوف,خالی, خالی
    • GB ۰۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
      2 2
      برای عمق استراتژیک بد دهنی تهدید جدی است ولاغیر
  • محمد IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
    10 2
    واقعیت آمریکا اولین و قدرتمندترین کشور دنیاست هیچ ابرقدرت دیگری هم به توان رویارویی ندارد ... حالا آقای ظریف همه دنیا میداند ما و شما هم میدانیم کجای قضیه هستیم ...سوال این است که 40 سال زبان تهدید تو خالی ما را به کجا رساند که این راه را ادامه میدهید؟ اگر تعدادی متوهم و بیسواد چنین کاری کنند خوب قابل قبول است ولی برای شما قابل تامل است.
    • علیرضا IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
      5 12
      بنام ایزد درود. آمریکاهیچ غلطی نمیتواند بکند! سپاس
    • FR ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
      11 1
      هموطن عزیز ، نمیدانم چه سنی داری ؟ بخاطر بیاور ویتنام را و این اواخر افغانستان را . ترامپ مغزی در سر ندارد و دیوانه ای بیش نیست.
    • GB ۰۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
      3 2
      علیرضا خان آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند. بفر مائید طرف مقابل آمریکا چه كار می تواند بکند.
    • الهام IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
      2 1
      این آمریکای اولین وقدرتمندترین کشور دنیا!!!بهترست درحال حاضربه جای تهدید کردن ایران به وضعیت نابسامان مردمش دربرابرکرونا بپردازد!!گاهی اوقات هم درسهای "پایگاه عین الاسد" رابرای خودش یادآوری کند.
    • IR ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
      0 0
      متأسفم که تو یک ایرانی هستی اینهمه دم از آمریکا وازنابش میزنی تویی اینقدر فهمیده وپرفسوری مگه همه چیز به قدرتمندی است ما که قدرتمندی نمی‌بینیم اگه او قدرتمندهست ما هم قدرتمندی تو چه میدونی فقط نشستی تو یه سوراخ وایه یأس میخونی میتونی بشینی واین همه وزوز نکنی معلومه که خیلی ترسویی میدونی جای ترسوها تو ایران نیست
  • کورش حسینیان NL ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
    8 0
    آمریکا عراق را مثل جبهه پشت سر تلقی می‌کند و دونالد ترامپ در انتخاباتش از پشت سر نمی خواهد آسیب پذیر باشد چون از جلو با چالش های بسیاری روبرو است.
  • بنده خدا IR ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
    0 0
    سلام فقط باید امریکا از منطقه اخراج شود راه دیگری برای ایران نمانده هرچه بیشتر صبر کنیم انها گستاختر میشوند دیگر امرزکاییها چکار میخواهند بکنند که نکردند وما چقدر باید هزینه بپردازیم اگر ما متحمل جنگ اقتصادی هستیم انها هم باید متحمل جنگ نظامی باشند جلو ادم متکبر هر چه کوتاه بیای گستاختر میشه