مقامات بهداشتی در فرانسه روز دوشنبه ۱۱ فروردین ۴۱۸ مرگ جدید ناشی از ویروس کرونا گزارش کردند که بیشترین میزان تلفات یک روزه بیماری کووید-۱۹ در این کشور تا به حال است.

coronavirus

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین شمار مرگ‌های ناشی از کووید-۱۹ در فرانسه اکنون به ۳۰۲۴ مورد رسیده است و این کشور در مقام چهارم از لحاظ تلفات پس از ایتالیا، اسپانیا و چین قرار می‌گیرد.

آمارهای دولتی  فقط موارد مرگ در بیمارستان‌ها را لحاظ می‌کند، اما مقامات می‌گویند هنوز  گردآوری داده‌های مربوط به مرگ‌ها در خانه‌های سالمندان انجام نشده است که احتمالا باعث افزایش بزرگی در موارد تلفات ثبت‌شده خواهد شد.

ژروم سالومون، مدیر سازمان بهداشتی فرانسه در یک کنفرانس خبری گفت شمار موارد عفونت با ویروس کرونا با افزایشی ۱۱ درصدی در طول ۲۴ ساعت به ۴۴۵۵۰ مورد رسیده است و ۵۱۰۷ نفر از این بیماران در وضعیت وخیم هستند و به دستگاه‌های حمایت حیات نیاز دارند که افزایشی ۱۰ درصدی را نسبت به روز قبل را نشان می‌دهد.

ایتالیا روز دوشنبه ۸۱۲ مورد مرگ جدید ناشی از ویروس کرونا گزارش کرد و شمار تلفات ناشی از بیماری در این کشور به ۱۱۵۹۱ مورد رسید که بیشترین میزان در جهان است.

شمار بالای تلفات روز دوشنبه روند کاهش تلفات در دو روز پیش را معکوس کرد. اما شمار موارد جدید عفونت فقط ۴۰۵۰ مورد بود که کمترین مقدار افزایش عددی از ۱۷ مارس تاکنون است و امیدها درباره گذر از اوج همه‌گیری در این کشور را برانگیخته است.

 شمار افراد با آزمایش مثبت در ایتالیا اکنون به ۱۰۱۷۳۹ مورد رسیده است.

شمار موارد عفونت با ویروس کرونا در اسپانیا در روز دوشنبه از چین بیشتر شد و دولت این کشور محدودیت‌های رفت‌وآمد در این کشور را که به سومین هفته خود وارد می‌شود، سخت‌تر کرد. دولت اسپانیا اکنون دستور داده است تمام مشاغل غیرضروری تا میانه ماه آوریل تعطیل شوند. این اقدام باعث انتقاد صاحبان کسب‌وکارها قرار گرفته است، چرا که تعطیلی عمومی صنایعی مانند تولید ماشین و گردشگری را فلج کرده است.

شمار کل موارد عفونت در اسپانیا اکنون به ۸۵۱۹۵ مورد و شمار موارد مرگ با افزایشی ۸۱۲ موردی در روز دوشنبه به ۷۳۴۰ مورد رسیده است.

با این وجود سرعت افزایش روزانه موارد عفونت از هنگام قرنطینه عمومی در اسپانیا کند شده است، به طوری  که میانگین افزایش روانه در ۵ روز گذشته به ۱۲ درصد رسیده است، در حالیکه در ۱۰ روز قبل از این مدت این میانگین حدود ۲۰ درصد بود.

در همین حال شمار موارد بیماری کووید-۱۹ در جهان بر اساس آماری که دانشگاه جانز هاپکینز ارائه می‌دهد، از سه چهارم میلیون نفر گذشت و به ۷۷۵۵۹۱ نفر رسید.

پژوهشگران این دانشگاه آمارشان را از سازمان جهانی بهداشت و سایر سازمان‌های بین‌المللی و نیز گزارش‌های رسانه‌ای، گزارش‌هیا دولت‌ها و سایر منابع به دست می‌آورند.

با توجه به میزان‌های متفاوت ظرفیت آزمایش کردن در کشورها و نگرانی‌ها درباره کم‌شماری موارد بیماری در برخی کشورها، گستره واقعی شیوع کووید-۱۹ ممکن است حتی بزرگتر باشد.

کد خبر 496642

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha