سه‌شنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۹:۱۲
۰ نفر

گروه سیاسی: معاون رئیس‌جمهوری در گفت‌وگویی با نشریه تایم آمریکا، درباره علت علاقه‌اش به اوباما و اینکه آیا این علاقه به‌علت نژاد اوباماست یا دیگر فاکتورها، سخنی نگفت

و در برابر اصرار خبرنگار این نشریه گفت: بیا در این‌باره شرط ببندیم!

تایم در گزارشی و به بهانه میزان مقبولیت نامزدهای کنونی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا با برخی شخصیت‌های سیاسی و حتی روزنامه‌نگاران ایرانی مانند مهدی کروبی، امیرمحبیان و محمدعطریانفر گفت‌وگو کرده و نظر آنها را درباره نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا جویا شده‌است. از دیگر افرادی که تایم با آنها گفت‌وگو کرده است اسفندیار رحیم مشایی است.

نویسنده گزارش تایم که ترجمه آن را برخی پایگاه‌های خبری فارسی منتشر کرده‌اند، در بیان واکنش رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نوشت: معاون احمدی‌نژاد که به تازگی با او پیوند خانوادگی هم پیدا کرده است، گفت: اوباما مرد بدی به‌نظر نمی‌رسد و اگر آمریکایی بودم، شاید به او رأی می‌دادم. ‌با وجود این وی معتقد است که احتمال انتخاب جان مک‌کین یا هیلاری کلینتون برای رهبری کاخ سفید بیشتر است.

چندی پیش نیز محمود احمدی‌نژاد در گفت‌وگو با روزنامه ال‌پائیس اسپانیا در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه اگر اوباما پیروز شود اعلام کرده‌آمادگی دارد با ایران جلسه بگذارد و با شما دیدار کند و آیا از طرف شما هم آمادگی وجود دارد؟، اظهارداشت:  2سال است که اعلام می‌کنم آمادگی دارم با بوش در نیویورک و در حضور خبرنگاران مناظره‌کنم، گفت‌وگو مشکلی ندارد اما بعید می‌دانم اجازه دهند اوباما بیاید و رئیس‌جمهوری شود.

کد خبر 49647

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز