یک منبع امنیتی عراق درحالیکه از فرود چند هواپیمای حامل نظامیان و مستشاران آمریکایی در پایگاه «عین الأسد» در استان الأنبار خبر داد نیروهای ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا در عراق از واگذاری کنترل پایگاه «کی وان» واقع در کرکوک عراق به طرف عراقی خبر دادند.

نظامیان آمریکا در عراق

به همشهری آنلاین به نقل از فارس، یک منبع امنیتی عراق گفت که چند هواپیمای حامل نظامیان و مستشاران آمریکایی امروز در میان تدابیر بی‌سابقه امنیتی در پایگاه عین الأسد در منطقه هیت واقع در غرب الأنبار فرود آمدند. این منبع افزود که این هواپیماها همچنین حامل تجهیزات جنگی بود که ممکن است از مکان‌هایی که نیروهایی آمریکایی اخیرا آنجا را ترک کرده‌اند، به عین الأسد انتقال داده شده باشد.

طبق گزارش وبگاه «المعلومه»، این منبع همچنین گفت که «پایگاه هوایی عین الأسد شاهد تحرکات غیرعادی هواپیماها همزمان با پرواز گسترده هواپیماهای جنگی آمریکا بر فراز این پایگاه بود».

«قصی الانباری» از رهبران سازمان الحشد الشعبی عراق روز شنبه از تحرکات آمریکا برای حمله به مواضع این سازمان خبر داده و گفته بود که الحشد الشعبی نیز تدابیر احتیاطی برای ناکام گذاشتن این طرح اتخاذ کرده است. از سوی دیگر «کریم علیوی» نماینده ائتلاف «الفتح» به رهبری «هادی العامری» خروج کارمندان سفارت آمریکا از عراق را زمینه‌سازی برای حمله به مواضع نظامی عراق از جمله الحشد الشعبی دانست.

  • آمریکاییی ها پایگاه «کی وان» در کرکوک عراق را تخلیه کردند

نیروهای ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا در عراق از واگذاری کنترل پایگاه «کی وان» واقع در کرکوک عراق به طرف عراقی خبر دادند.  ارتش آمریکا از تحویل پایگاه کی وان واقع در کرکوک به نیروهای عراقی خبر داد.  ائتلاف بین المللی همچنین طی هفته گذشته از خروج نیروهایش از پایگاه القائم در استان الانبار و القیاره در استان نینوی که هر دو استان در شمال عراق هستند، خبر داد.

پایگاه نظامی کی وان آمریکا در کرکوک در ۲۷ دسامبر ۲۰۱۹ (ششم دی ماه۹۸) هدف حمله راکتی افراد ناشناس قرار گرفت  که با کشته شدن یک نظامی آمریکایی و سه نظامی دیگر همراه بود.

به دنبال آن دولت آمریکا  گروه «کتائب حزب الله» وابسته به سازمان الحشد الشعبی را بدون هیچ گونه سندی مسئول این حمله معرفی کرد و چند روز بعد  مقر این نیروها در منطقه «القائم» در غرب استان الانبار توسط ائتلاف بین المللی بمباران شد که در این حمله ۲۷ نفر از نیروهای تیپ‌های ۴۵ و ۴۶ کتائب حزب الله شهید و ۵۱ نفر دیگر زخمی شدند.

حمله آمریکا به مقر نیروهای این گروه مقاومت عراق با خشم و عصبانیت مردم این کشور همراه شد که آنها را به حمله به سفارت آمریکا سوق داد. یک ژنرال عراق روز گذشته گفت که پایگاه‌هایی که آمریکایی‌ها از آن عقب نشینی کردند ضعیف‌ترین پایگاه‌ها به دلیل مواجه شدن با آسیب دیدگی شدید ناشی از  هدف گیری آنجا با موشک‌هایی با برد ۱۲ تا ۲۰ کیلومتر است یعنی با موشک‌های کاتیوشا، گراد و خمپاره‌های ۱۲۰ میلی به راحتی دچار خسارت سنگین می‌شوند.

کد خبر 496394

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۶:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
    0 0
    احتمال بمباران وسیع حشد شعبی عراق وکتایب زیاده سریع ادوات نظامی وافراد وارد مخفیگاهشان شوند13 درضمن نیروهای نظامی درسوریه وایران درکشور اماده باش باشند دراین بهبه امریکا می خواد زهرشو بریزد