«سارا روستاپور» مجری، کارگردان و تهیه کننده برنامه کودک که این روزها با نام خانم بهار در برنامه «پاشو پاشو کوچولو» مهمان خانه های ماست تعبیر خلاقانه ای از خانه نشینی این روزها دارد. او این خانه نشینی اجباری را همچون زندگی در یک جزیره ناشناخته تعبیر می‌کند؛ چیزی شبیه زندگی خانواده دکتر ارنست.

سارا روستا پور

همشهری آنلاین – سمیرا باباجانپور : « فکرش را کنید به طور اتفاقی، بدون هیچ برنامه ریزی مجبورید در یک جزیره ناشناخته زندگی کنید؟ آن وقت چطور از عهده کارها برمی آمدید؟ »  دور از ذهن نیست که روستاپور، مجری نام آشنای برنامه های کودکانه تلویزیون چنین تعبیر خلاق و تخیلی از خانه‌نشینی کودکان و خانواده‌ها به دلیل بحران کرونا داشته باشد. او که سال‌هاست برای کودکان برنامه می‌سازد باور دارد که اگر بخواهیم این روزها را بدون استرس و اضطراب کنار کودکان در خانه بگذرانیم باید از قوه تخیل‌مان بهره بگیریم و روزهایمان را متفاوت و هیجان انگیز پشت سر بگذاریم.

او می گوید:«ویروس کرونا آنقدر سریع و غافلگیرانه روال عادی زندگی هایمان را مختل کرد که نفهمیدیم چگونه باید برنامه ریزی کنیم و دقیقاً چه رفتاری پیش بگیریم. الان تنها چیزی که همه می‌دانیم و بسیار مهم است در خانه ماندن ماست. باید بپذیریم که اتفاقی دور از کنترل پیش آمده و باید برای حفظ سلامتی مان در خانه بمانیم؛ چیزی شبیه گرفتار شدن در یک جزیره ناشناخته. اگر در چنین شرایطی باشیم چه رفتاری خواهیم داشت؟ راستش این روزها زیاد به کارتن خانواده دکتر ارنست فکر می کنم؛ خانواده ای که در یک جزیره گیر افتاده‌اند ولی بسیار زیبا و خلاقانه زندگی شان را پیش می برند. وسایل زندگی را خودشان می سازند و برای بهتر شدن کیفیت زندگی تلاش می‌کنند. الان شرایط ما اینگونه است. اینکه قبلاً چه برنامه‌ای برای زندگی داشتیم مهم نیست؛ بلکه الان باید چه برنامه‌ای داشته باشیم مهم است. »

  • تفریحات هیجان انگیز را فراموش نکنید

روستاپور یا همان خانم بهار برنامه کودکانه «پاشو پاشو کوچولو» اهمیت برنامه ریزی در خانه نشینی را برای خانواده‌هایی که فرزند دارند بیشتر می‌داند و می‌گوید:« مادر و پدرها مسئولیت بیشتری دارند. باید اوقات فراغت تمام نشدنی فرزندشان را تنها در چهاردیواری خانه پر کنند. مسلماً این اوقات فراغت نباید تنها با تلویزیون پر شود. مثلاً ما در برنامه‌های نوروزی‌مان آموزش‌های خوبی درخصوص بازی های آپارتمانی و ساخت کاردستی می‌دهیم. زمانی را هم حتماً به مطالعه بگذرانند و برای اینکه برای بچه های جذاب باشد سراغ کتاب‌ها و دانستنی‌های خاص و متفاوت بروند. مطالعه درباره موجودات عجیب می‌تواند جالب باشد. اگر هم قرار است از اینترنت و فضای مجازی استفاده کنند با کنترل زمان و هدفمند باشد. »

  •  فعلاً ضبط برنامه متوقف است

او از سختی کار برنامه سازی می‌گوید و معتقد است که این روزها سخت‌تر و بااهمیت‌تر است:«این چند وقت تعداد زیادی از کارمندان صدا و سیما فعالیت می‌کنند تا برنامه ها سر وقت به پخش برسد. برنامه سازی کار سختی است. مثلاً همین برنامه پاشو پاشو کوچولو یک برنامه ۲۱۰ قسمتی است که ما ۱۷۰ قسمتش را قبل از عید ضبط کردیم و به دلیل شیوع ویروس کرونا مجبور شدیم فعلاً کار را متوقف کنیم. در برنامه ما بچه ها حضور دارند و این روزها هم نمی شود آنها را به برنامه دعوت کرد. » 
خانم بهار برای همه مردم سالی خوش و پربرکت آرزو می کند و می گوید:«امیدوارم این روزها به سلامتی و خیر بگذرد. »
 

کد خبر 496283

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha