دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان گفت: تاکنون ۱۰ نفر از زندانیان متواری زندان سقز دستگیر شده و ۳ نفر دیگر نیز خود را تسلیم و به زندان معرفی کرده‌اند.

زندانیان متواری سقز

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، محمد جباری به تشریح جزئیات جدیدی از حادثه فرار عده‌ای از زندانیان زندان سقز پرداخت و اظهار داشت: روز گذشته در ساعت ۱۹:۲۴ دقیقه، ۷۴ نفر از زندانیان زندان سقز با شکستن در اصلی و ضرب و شتم مأموران، از زندان فرار کردند.

وی از افزایش شمار دستگیری زندانیان متواری زندان این شهرستان خبر داد و افزود: تاکنون ۱۰ نفر از زندانیان متواری توسط نیروهای انتظامی و اطلاعات سپاه دستگیر و ۳ نفر دیگر نیز خود را تسلیم و به زندان معرفی کرده‌اند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان با بیان اینکه پس از این رخداد بلافاصله مراجع نظامی، انتظامی و اطلاعاتی حسب پیگیری مقامات قضایی ورود پیدا کردند، گفت: زندانیان دستگیرشده تحت بازداشت و بازجویی هستند تا علت حادثه مورد بررسی قرار گیرد.

جباری با بیان اینکه دیگر زندانیان متواری نیز شناسایی شده و تحت تعقیب هستند، تصریح کرد: چنانچه زندانیان متواری خود را تحویل دهند و به زندان برگردند، جرم ارتکابی شان برابر دستورالعمل و مقررات، مشمول ارفاق و تخفیفات قانونی قرار گرفته و فرار آنان از زندان مانع عفو جرم اصلی قبلی شان نشده اما اگر برنگردند، پس از دستگیری به مجازات جرم جدید هم محکوم و مشمول بخشنامه عفو نخواهند شد.

کد خبر 496147

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha