طرح کودک سالم با هدف غنی سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان منطقه۱۸ در روزهای قرنطینه خانگی توسط اداره سلامت و سراهای محله درحال اجراست.

منطقه ۱۸

همشهری آنلاین / مریم قاسمی: به گفته رئیس اداره سلامت شهرداری منطقه۱۸، در شرایطی که خانواده ها به دلیل قطع زنجیره شیوع بیماری کرونا از خانه خارج نمی شوند، ممکن است کودکان و نوجوانان به دلیل خانه نشینی و حضور مداوم در منزل آسیب روحی ببینند. به همین دلیل نیازمند توجه و مراقبت بیشتری هستند. در چنین شرایطی، والدین باید بیش از گذشته به آنها توجه کنند و اداره سلامت هم با اجرای طرح کودک سالم و آموزش های متنوع در فضای مجازی، در کنار خانواده هاست.

«حسن رفیعی» درباره نحوه و اهداف اجرای این طرح می‌گوید: اولویت اصلی اداره سلامت شهرداری، ارتقای سطح آگاهی شهروندان در حوزه‌های عمومی و اختصاصی بهداشت و سلامت است. اکنون باتوجه به اینکه بیشتر خانواده ها در منازل حضور دارند و امکان شرکت در کلاس های آموزشی مراکز فرهنگی و اجتماعی وجود ندارد، سعی کردیم از فضای مجازی برای آموزش شهروندان در گروه های سنی مختلف استفاده کنیم.
وی با اعلام اینکه کودکان به عنوان مهم ترین گروه‌ هدف در این آموزش ها به شمار می روند، اضافه می کند: کودکی از مهم‌ترین دوران زندگی هر فرد است که به شکل گیری شخصیت او می انجامد. به همین دلیل علاوه بر آموزش و مشاوره خانواده ها در زمینه چگونگی برخورد با فرزندان در شرایط فعلی، با راه اندازی کلاس های مجازی کاربردی برای بچه ها سعی کردیم اوقات فراغت آنها را بهینه سازی کنیم.
رئیس اداره سلامت شهرداری منطقه۱۸ درباره آموزش هایی که در فضای مجازی به کودکان و نوجوانان ارائه می شود، می گوید: نقاشی، خوشنویسی، ورزش در خانه، بازی و سرگرمی از جمله آموزش ها و برنامه هایی است که به این قشر از افراد ارائه می شود تا اوقات فراغت آنها بهینه سازی شده و از سوی دیگر با حل بخشی از نیازهای روحی و روانی بچه ها، آنها را از آسیب های جدی از جمله افسردگی و گوشه گیری دور کنیم. به طور خلاصه در طرح «کودک سالم» سعی در تاثیرگذاری غیرمستقیم و کاربردی گروه ها و شبکه های مجازی بر ارتقای سلامت روحی و روانی کودکان داریم.
رفیعی ادامه می دهد: این گروه های مجازی توسط سراهای محله راه اندازی شده و ساکنان هر محله در آنها عضو شده اند. 
وی با تاکید بر اینکه پدران و مادران مهمترین نقش را در تربیت فرزندان شاد و خلاق دارند می افزاید: شیوع بیماری کرونا با همه زحمات و مشقت هایی که به وجود آورد، مزیتی هم داشت و آن جمع کردن اعضای خانواده دور هم بود. در این ایام والدین بیش از هر زمان دیگری در کنار فرزندان خود هستند و می توانند قرنطینه خانگی را به فرصت های خوب خانوادگی و همچنین رشد و پیشرفت بچه هایشان تبدیل کنند. آنها با انجام بازی های ساده در محیط خانه می توانند استعداد و توانمندی فرزندان خود را شناسایی و شکوفا کنند. مربیان باتجربه اداره سلامت منطقه و سراهای محله هم در کانال های محلی و گروه های مجازی در کنار خانواده ها هستند و بازی های ساده و کاربردی را همراه با آموزش های متنوع دیگر به خانواده ها آموزش می دهند.

کد خبر 496139

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha